Wanneer Graham zijn familie redde
uit de klauwen van tovenaar Mordack, hielp hij tegelijk een meisje ontsnappen
. Dat meisje bleek de prinses te zijn van het Land of the Green Isles.
Terug thuis krijgt prins Alexander Cassima maar niet uit zijn hoofd. Ze
had hem uitgenodigd om haar te komen bezoeken maar niemand weet waar die
groene eilanden precies te vinden zijn. Tot de goede oude magische spiegel
hem dat vertelt.
De jonge prins vertrekt halsoverkop maar wordt onderweg verrast door
een storm. Zijn schip vergaat en Alexander strandt als enige overlevende
op het koninklijke 'Isle of the Crown'. In het kasteel weigert Vizier
Al Hazrad hem echter een audiëntie met Cassima. Haar ouders zijn
gestorven terwijl ze opgesloten zat en hun laatste wens was dat ze met
de Vizier zou trouwen. Vervolgens wordt de arme Alexander uit het kasteel
gegooid. Dit zou natuurlijk geen King's Quest zijn als er niet meer achter
zat.
Alexander zal met behulp van een magische kaart van eiland naar eiland
moeten reizen en talloze gevaren moeten doorstaan vooraleer hij de snode
plannen van de Vizier zal kunnen verijdelen. De Minotaur, Genie's (in
lampen) en gevleugelde mensen zijn slechts een greep uit de merkwaardige
eilandbewoners. Daarnaast zijn er nog subquests die elk hun invloed hebben
op het einde van het spel. Voor één ervan moet Alexander
naar de Onderwereld waar hij oog in oog komt te staan met de Dood zelf.
Hoewel KQ6 vergelijkbaar is met KQ5 qua graphics, ziet het er allemaal
net iets beter uit. Vooral de hi-res (en lip sync!) close-ups van pratende
personages zijn hier verantwoordelijk voor. Het introfilmpje is volledig
3D gerenderd en daarmee zijn tijd vooruit.
|