Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Algemene Praat » Algemene Praat

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Bijna Vakantie..
 Bericht Geplaatst: ma jul 20, 2009 6:16 am 
Member

Ik ga waarschijnlijk pas in oktober op vakantie naar een vriendin in Zwitserland.

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma sep 28, 2009 9:35 pm 
Site Admin

De poll en de vakantie tijd is al even voorbij (behalve voor tsa, alvast een fijne vakantie). De poll eindigde met een zeer nipte overwinning voor de mensen die wel op vakantie gingen. Maar het was zeer close.

TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)

Profiel  

Bericht Geplaatst: vr jul 09, 2010 1:50 pm 
Site Admin

Nieuwe poll en voor mij hetzelfde antwoord als vorig jaar. Ik ga nog gezellig een jaartje mee naar Duitsland, goedkoper kan niet ;). Even lekker bijkomen van een druk jaar waarin ik afgestudeerd bent.

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma jul 12, 2010 11:13 am 
Member

2 weekjes naar Karpathos (Griekenland, tussen Kreta en Rhodos in), voor de 15e keer of zo slechts....

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma jul 12, 2010 10:32 pm 
Site Admin

Welkom op het forum meterme. Lekker hoor, geniet ervan. Het weer is in ieder geval beter dan het op dit moment is. Lijkt wel een orkaan die over het noorden trok vandaag.

Profiel  

Bericht Geplaatst: za jul 24, 2010 12:19 pm 
Adventure Hero

als alles goed mag gaan, hopen we in januari weer naar Curacao te gaan 4 weekjes.

Ik wens iedereen een fijne vakantie toe!
Geniet ervan. :wink:

Profiel  

Bericht Geplaatst: vr jun 10, 2011 11:29 pm 
Site Admin

Beetje lui geweest met de poll. Ik was hem voor zolang vergeten dat hij nu weer actueel is. Dus gaan jullie dit jaar nog op vakantie?

Dit jaar ga ik in mijn uppie voor vijf dagen naar Parijs. Sowieso ga ik daar de film locaties van Before Sunset bezoeken (heb dan ook een hotel in die buurt genomen). Verder heb ik nog een fietstocht geboekt, ik wil de Eiffeltoren nog een keer beklimmen, de Sacre-Coeur bezoeken (bij dag en nacht) en daarna zien we wel wat er nog gedaan kan worden.

Profiel  

Bericht Geplaatst: za jun 18, 2011 9:04 pm 
Member

In Parijs is één van mijn favoriete restaurants: Chartier.
7 Rue du Faubourg, Montmartre.
http://www.restaurant-chartier.com/

Eenvoudig eten. Goedkoop, zeker voor Parijse begrippen. Is ook vanaf de oprichting het doel geweest; simpel,goedkoop eten voor de "gewone man"; ze zijn begonnen met maaltijdsoep eind 19e eeuw!

Maar je komt hier niet voor een Michelin-ster gastronomische avond, je komt voor de hele ervaring! En heel veel Parijzenaars komen daar telkens weer voor terug. Er schijnt zelfs een man te zijn die er al 20 jaar elke dag eet?

Fantastische entourage in een fin-de-siècle brasserie. De ingang via de draaideur is al een belevenis, zeker als het druk is en je in de rij staat. Geweldig hoe ze dat afhandelen!
Ga wel op tijd want ze doen volgens mij nog steeds niet aan reserveringen.

Je wordt aan een tafel (bij)geplaatst, waar er maar plek is. Moet je wel tegen kunenn natuurlijk... Maar wel heel apart. Hoewel ik dat in Quartier Latin vaker heb meegemaakt, met lange tafels en banken. Omdat het zo druk is wordt er wel verwacht dat je na einde van de maaltijd ook vlot afrekent en vertrekt. Hoort allemaal bij de historie en charme van dit restaurant. Maar als je dat niet weet dan kan het wel vreemd of zelfs onbeleefd overkomen.

Elke dag een andere menukaart, afhankelijk van wat de koks / inkopers die dag op de markten / veilingen hebben weten te bemachtigen.

Leuk: op de site kun je (kies eerst <engels> als je het Frans niet al te goed machtig bent...) via <dears guests> (geen typefout!) je eigen menukaart maken zoals die er nog in de tijd van de franse Francs uitzag: 1 dubbelzijdig getypte A4, gekopieerd op een standaard menu layout met rode steunkleur.

Zie bijv. een paar foto's op
http://www.flickr.com/photos/51366740@N ... otostream/

Profiel  

Bericht Geplaatst: za jun 18, 2011 9:33 pm 
Site Admin

Klinkt geweldig mterme, en helemaal niet duur. In Rotterdam zit er ook zo'n zaakje (Zinc) waar ze ieder keer een andere menu kunnen hebben. Erg leuk. Ik ga zeker een keer eten in Chartier.

Profiel  

Bericht Geplaatst: zo jun 19, 2011 10:35 am 
Member

Oh ja tip; ze zijn volgens mij ook 's middags voor de lunch al open; dan is het meestal minder druk.

Profiel  

Bericht Geplaatst: zo jun 19, 2011 1:33 pm 
Site Admin

Ik ga het denk ik alleen 's avonds proberen. Dat drukke lijkt me wel wat en dat je gewoon aan een tafel wordt bijgeschoven lijkt me geweldig (zeker ook omdat ik alleen ga).

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo jul 27, 2011 2:41 am 
Site Admin

Net terug uit Parijs. Weer was echt dramatisch en één dag heeft het zelfs van 's ochtends vroeg tot laat in de middag keihard en aan één stuk door gegoten. Maar het was het waard. Het was geweldig om de film routes te lopen en de gebruikelijke dingen te bezoeken.

Bedankt voor de tip mterme. Drie keer in Chartier gegeten. De slakken en de eendenpoot waren fantastisch, de stoofvlees en pasta wat minder. Maar een zeer bijzondere ervaring. De eerste keer zat ik lang alleen en toen ik bijna klaar was met eten kwamen er twee Franse dames bij. De tweede keer was het eten minder maar het gezelschap zeer bijzonder. Werd aan tafel geplaatst bij een Aziatisch meisje van mijn leeftijd en een wat oudere dame die lerares en vertaler was. Het verhaal van het meisje was zeer indrukwekkend. In Korea had ze plastische chirugie op haar gezicht uit laten voeren en dat was verkeerd gegaan. Hierdoor was een gedeelte van haar gezicht verlamt waardoor ze niet meer normaal kon lachen. Ze pakte er zelfs foto's bij van voor en na. Vond dat ze het sowieso niet nodig had en hopelijk is het met de volgende operatie voor haar te herstellen. Maar zeer indrukwekkend en bijzonder dat de sfeer daar apart is dat je dit soort dingen gewoon deelt met twee vreemden aan tafel. Dus een zeer bijzonder ervaring. Normaals bedankt voor de tip mterme.

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo jul 27, 2011 10:18 am 
Member

Nou, voor mij de 1 na laatste dag van de vakantie op Karpathos. In tegenstelling tot Parijs viel hier weinig (lees: geen druppel) regen de afgelopen 2 weken....
Nou ja, op je "film-locaties-tour" had je natuurlijk wel een perfecte gelegenheid om de beroemde scene "Singin' in the rain" van Gene Kelly (uit de gelijknamige musical) na te spelen... (alhoewel dat niet in Parijs is opgenomen).

Erg leuk om je verslag van je belevenissen bij Chartier te lezen! De sfeer is blijkbaar (gelukkig) nog niet veranderd.

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo jul 27, 2011 1:25 pm 
Site Admin

Ja joh, peper het maar in :D. Mijn zusje (was naar Spanje geweest), zat me er ook al mee te pesten.

Singin' in the Rain scene had ik kunnen doen (genoeg mooie lantaarnpalen in Parijs). Maar ik was al doorweekt genoeg ;).

Profiel  

Bericht Geplaatst: zo okt 16, 2011 9:44 am 
Member

Inmiddels weer op Karpathos.....
Om het er maar even in te wrijven, Sneaker....:-)
Hier heeft de gemeente gratis wifi voor het hele dorp geinstalleerd, en de meeste hotels appartementen cafe 's en restaurants scakelen dit door voor hun gasten. Ik zit nu dus na een ontbijtje met m 'n tablet even te surfen op een terrasje....
24 graden en zon hier, ik zie dat het in NLD 8 gradenwordt vandaag...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Forumoverzicht » Algemene Praat » Algemene Praat