Het Mask of Eternity wordt verbrijzeld door een onbekende kracht en de scherven ervan raken verspreid over de hele wereld. Als gevolg daarvan veranderen alle inwoners van Daventry in steen! Zelfs de koninklijke familie blijft dit keer niet gespaard. Alleen op boer Connor heeft de magische ramp merkwaardig genoeg geen effect. Het is nu aan hem om het zwaard op te nemen en Daventry te redden, net zoals de doodgewone Graham dat zoveel jaren eerder deed. De Zes rijken die Connor moet doorkruisen zijn letterlijk overspoeld met wezens uit de onderwereld: ondoden, geesten, moerasheksen, yeti's en nog veel meer van dat gespuis. Maar Connor moet niet alleen vechten... Als hij het Mask of Eternity wil herstellen, zal hij ook menig hersenbrekend puzzel moeten oplossen. De landen zijn trouwens erg gevarieerd: van Daventry tot the Dimension of Death, The Swamp, The Underground Realm of the Gnomes, the Barren Region, The Frozen Reaches tot uiteindelijk the Realm of the Sun. Gelukkig vind je in elk rijk ook goedaardige bewoners. Zij geven je allerlei opdrachten en in ruil daarvoor krijgt onze avonturier cryptische hints die hem (hopelijk) wat verder helpen. Dit is en blijft tenslotte een adventure-reeks. Na het Cartooneske King's Quest 7 ging Sierra de 3D-actietoer op. De makers moesten hun enthousiasme al snel terugschroeven toen bleek dat de toenmalige pc's het spel helemaal niet zouden kunnen draaien! Het resultaat oogt dan ook nogal kaal en daardoor wordt het spel ook vaak langdradig. Toch zit het verhaal weer goed in elkaar en zijn de echte King's Quest momenten wel degelijk aanwezig. De tijd was gewoon nog niet rijp voor 3D... Daarvoor was het wachten tot Gabriel Knight 3
|