Intro Verhaal Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Het grootste probleem met het verhaal en het spel is de speelduur. Het spel is echt ontzettend kort. Zelfs als je echt je best doet en alles bekijkt, dan ben je in minder dan een uur erdoorheen. Het is zo jammer want er zijn zoveel mogelijkheden om het spel te verlengen. Zelfs de meerdere eindes zijn niet noemenswaardig. Het is leuk om beslissing te nemen die het spel beïnvloed, maar in dit geval komt het neer op een andere krantenartikel aan het einde. Laat ik toch nog even positief zijn. Het gegeven van het verhaal is erg tof. Jij bent de seriemoordenaar. Het is een interessant kijkje in zijn brein en ik vond het geweldig om in de kelder overal foto's, plattegronden en andere papieren te zien hangen. Hier is duidelijk veel aandacht aan besteed. Zelfs hoe de vriend van Natalie uit de foto's is geknipt is erg creepy. Meer uitwerking is er echter niet. Je moet vier voorwerpen vinden in het appartement van Natalie en vier in het appartement van haar vriend. In je kelder moet je drie voorwerpen vinden, of eigenlijk oppakken van de tafel. Dit is toch wel erg karig. Je bent in Parijs. Er zijn zoveel meer locaties die je in het spel kan betrekken. Bijvoorbeeld het ziekenhuis waar Natalie in werkt, of het café of metro station waar je foto's van ziet hangen. In de kelder vind je bijvoorbeeld ook deuren met namen en nummers van eerdere slachtoffers. Je kan deze kamers echter niet eens in. Ik had graag meer geweten over de eerdere slachtoffers. Het is zo zonde want de potentie is er om net als bijvoorbeeld in de Carol Reed spellen de tourist uit te hangen. Alleen dan wat creepier. Wel zijn er behoorlijk wat voorwerpen om te bekijken. Vooral de voorwerpen die bijvoorbeeld aan films, muziek en spellen gerelateerd zijn, vond ik erg leuk. Al past de rickroll niet echt bij de toon van het spel. Om het verhaal echter verder uit te diepen had ik graag meer documenten gezien. Er is een dagboek met een klein beetje tekst, een paar mailtjes en wat post-its, maar dat is het wel. Dit had ook veel uitgebreider gekund om het verhaal meer inhoud te geven. Gameplay Wat ook verwarrend is, is het geluidseffect dat klinkt bij het bekijken van een voorwerp en het verlaten van de close up. Het klinkt alsof je iets opgepakt heb, maar het is gewoon een overgangs geluidje. Zeker in het begin van het spel voelde dit heel vreemd aan. Puzzels Zelfs de enige inventory puzzel komt op hetzelfde neer. Je weet hoe het eruit ziet, zonder het gezien te hebben en je vind het bij toeval. Ook hier had veel meer ingezeten. Er zit nog een tweede inventory puzzel in. Echter het doet er niet toe of je het voorwerp nu wel of niet heb gevonden. De voortgang wordt hier niet door belemmerd. Het heeft dan ook geen toegevoegde waarde. Graphics De foto's zelf zien er prima uit. Niet alles is even scherp en soms is het zelfs wat bewogen, maar het ziet er verder allemaal prima uit. Vooral de lugubere kelder met alle stalk werkzaamheden en de bloederige taferelen konden me erg bekoren. Muziek De geluidseffecten bij de acties hadden weggelaten mogen worden. Het voegt niet echt iets toe om elke keer een camera geluid of iets dergelijks te horen en bracht me zeker in het begin vaak in verwarring.
|
|
|||||||||