Je hebt grappige adventures en dan
heb je compleet absurde adventures. Kingdom O' Magic behoort tot die laatste
categorie. Naast KoM lijken spellen als Simon the Sorcerer en Discworld
plots even gewichtig als de complete Lord of the Rings. En zoals het elke
goede fantasyparodie betaamt, haalt KoM veel van zijn mosterd (en andere
plakkerige goedjes) bij het epos van grootmeester Tolkien vandaan.
Aan
het begin van het spel kiest u tussen Thidney of Shah-Ron. De eerste is
een gluiperige groene man-hagedis zonder scrupules. De figuurtje is zo
grof dat Malcolm van Kyrandia 3 overkomt als een beleefde koorknaap.
Als u met hem speelt zal u regelmatig moeten vechten, tegen irritante
Elvis-imitators bijvoorbeeld. Shah-Ron is dan weer bedreven in magie en
de personages zullen steevast anders reageren op haar. Maar daar zit
haar gigantische boezem waarschijnlijk voor iets tussen. En dan heb ik
het niet over 'Lara Croft size', ik bedoel wel degelijk gigantisch!
U hebt overigens de keuze tussen 3 queestes. Het klassieke avontuur:
red de draak, steel de prinses en vind de schat. De 7-11 queeste: vind
tussen de 7 en 11 vechtersbazen en het Ancient Lavalamp avontuur. Het
spel werkt met een dag-nacht cyclus wat een grote invloed uitoefent op
de 100 locaties. De 9 ringgeesten kan u makkelijk van de wijs brengen.
Zeg hen gewoon dat er helemaal geen magische ringen bestaan in dit koninkrijk.
Kingdom
O' Magic is hilarisch grappig. De Nederlandse handleiding alleen al is
uitstekend vertaald en begint met een eigengereide versie van Tolkiens
Ringvers. De graphics werden wel gerenderd in 3D maar zijn slechts in
VGA resolutie.
|