Home > Reviews > Hector: Badge of Carnage - Episode 1: We Negotiate with Terrorists
Intro Verhaal
Het spel begint met een geweldige intro. Harde humor, maar ontzettend flitsend met veel vaart en vooral erg leuk. Dan begint het spel en dan blijft er helaas weinig over van de humor. Het verzandt vooral in flauw seks grapjes. Sommige karakters zijn verder vervelend. Ik moest alleen grinniken om Lambert, de partner van Hector, die veel te weinig wordt gebruikt. Hij is een soort hint systeem en probeert je op grappige wijze op weg te helpen. Het was echter zoveel leuker geweest wanneer Lambert een echt onderdeel was geweest van het spel. Dat hoeft dan niet perse als speelbaar karakter, maar meer iemand die als een grappige side kick leuk uit de hoek kan komen waar Hector dan sarcastisch op kan reageren. De verwijzingen naar series en films zijn wel leuk, maar verder vond ik het spel qua humor gewoon niet leuk genoeg. Ik kon er in ieder geval weinig plezier aan beleven. Erg jammer, want het begin was zo geweldig en het verhaal biedt genoeg kansen. Het einde is net zo geweldig als het begin en het is een enorme cliffhanger. Hierdoor ben ik desondanks wel ontzettend benieuwd hoe het verder gaat. Gameplay
Het spel kwam oorspronkelijk uit op de iPhone en de iPod Touch en in het helpmenu zit nog een slordig en verwarrende verwijzing naar de andere platformen. Klikken en slepen is niet nodig op de PC omdat die natuurlijk een groter scherm heeft, maar zeker in het begin probeerde ik regelmatig om te zien of locaties breder waren dan het scherm. Het is slordig, onnodig en verwarrend. De inventory is eenvoudig en altijd in beeld. Klik je op een object dan maak je deze actief en zie je er een rode rand omheen. Dan kan je klikken op het object zelf om deze nader te bekijken, op een ander object om deze te combineren en klikken op het speelscherm om het te gebruiken. Het is simpel en werkt prima. Puzzels Een groot probleem met de puzzels is dat je soms al, zonder het te weten, de puzzel hebt opgelost terwijl je later ineens een stukje dialoog voorgeschoteld krijgt waarin de basis voor die puzzel wordt gelegd. Dit zorgt natuurlijk niet voor echte problemen, maar raar is het wel. De puzzel is al opgelost terwijl je er dan ineens uitleg over krijgt.
Graphics Het spel zelf ziet het er helaas wat minder uit. De achtergronden zien er over het algemeen prima uit en passen goed bij het verhaal en ook het ontwerp van de karakters is goed. Jammer alleen dat de animatie zo matig is. Het is moeilijk om om te schakelen naar de houterige bewegen, geen lipsynch en het rare lopen nadat in de cutscenes alles wel goed was. Muziek De voice acting is helaas niet al te best. In de cutscenes is alles goed. Goede stemmen van een uitstekende kwaliteit. In het spel zelf is de kwaliteit echter een heel stuk lager. Het lijkt wel alsof de acteurs slechte microfoon's tot hun beschikking hadden bij het spel zelf, maar dat de cutscene's in een professionele studio is opgenomen. Hierdoor ga je je ook een beetje ergeren aan karakters. De humor komt minder goed aan, sommige karakters zijn echt vervelend met vervelende stemmen die niet passen bij die karakters. Hierdoor is het lastig om je in te leven in de karakters.
Dan is er nog de acteur die de stem doet van Hector. De eerste keer dat je hem hoort klinkt het niet al te best. De matige kwaliteit draagt hier ook aan bij en hij past gewoon niet bij het karakter. Maar in de laatste cutscene past zijn stem weer prima bij het karakter. Dus ik neem aan dat het gewoon aan de kwaliteit van de microfoons ligt, hopelijk wordt dit aangepakt voor de volgende delen.
|
|
|||||||||