Overclocked: A History of Violence
 Geweld In Overclocked speel je als David McNamara, een psychiater die een nieuwe methode heeft ontwikkeld voor het ondervragen van patiënten. Via hypnose kan hij met de patiënten herinneringen terughalen en zo een beter beeld krijgen van hun toestand en hoe ze daarin zijn terechtgekomen. In New York zijn er in korte tijd vijf jongeren doorgedraaid, waarbij ze volledig gedesoriënteerd en in enkele gevallen bebloed en bewapend over straat liepen. David McNamara is gevraagd vanuit Washington naar New York te komen om deze gevallen te onderzoeken met zijn nieuwe methode. Natuurlijk staat hij er niet alleen voor, hij wordt namelijk bijgestaan door Dr. Young, zijn assistente Tamara en de FBI detective Moretti. Helaas is Dr. Young nogal sceptisch over de methode van David, is Tamara behoorlijk kortaf en onbehulpzaam en heeft Moretti allerlei vooroordelen jegens "zieltjesknijpers". Dit zorgt ervoor dat David alsnog grotendeels op zichzelf is aangewezen. Bovendien heeft David zelf ook genoeg problemen. Het gaat niet zo goed tussen hem en zijn vrouw, die van hem wil scheiden. En ook zijn verleden, waarin hij werkte als psycholoog bij het leger en oneervol is ontslagen, blijft hem achtervolgen.
Sfeer Deze troosteloosheid is hetgene wat het verhaal nog sterker maakt en je echt laat meeleven met het spel. Het verhaal ontvouwt zich naarmate het spel vordert en blijft verassend en boeiend. Hiermee laat House of Tales weer eens zien dat ze erg onderhoudende verhalen kunnen vertellen. Gameplay Wat de rest van de gameplay betreft is er wel wat verbeterd na The Moment of Silence. Het trage lopen van de speler van locatie naar locatie is versneld doordat je met dubbelklikken gelijk naar een andere ruimte kunt gaan. Het spel maakt verder gebruik van een goed werkend point and click systeem met hier en daar wat leuke toevoegingen. De inventory blijf onderin aanwezig en licht op als je er met de muis overheen gaat. Je kunt dan klikken op de voorwerpen waarna enkele icoontjes tevoorschijn komen die elk een actie weergeven (Oppakken, Gebruiken e.d.). Hetzelfde gebeurt als je op een hotspot klikt en ook de dialogen worden door middel van icoontjes gedaan, waarbij de icoontjes voor een gespreksonderwerp staan.
Muziek, Graphics, Puzzels... Over de stemmen kan ik helaas weinig zeggen, aangezien mijn versie een Duitse versie was. Hoe de Engelse zullen klinken, waarvan de versie die hier uitkomt gebruik van maakt, weet ik niet. De muziek die wordt gebruikt geeft de situatie net wat meer inhoud. Is er iets spannends gaande, dan wordt dat op een goede manier aangezwengeld met spannende tonen. En is er even niks aan de hand, dan hoor je ook een rustig muziekje. De puzzels waren over het algemeen vooral gebaseerd op het oppakken en gebruiken van objecten. Door middel van praten met de patiënten en andere personen kom je te weten wat je volgende actie zou moeten zijn. Conclusie |
|
|