Secret Files: Tunguska
Een adventure waar ik al een hele tijd naar uitkijk is Secret Files: Tunguska. De eerste beelden zagen er geweldig uit, de trailer smaakte naar meer en daarnaast klinkt het verhaal ook ontzettend interessant. Ik ben persoonlijk dol op adventures die gebaseerd zijn op mysterieuze maar waargebeurde gebeurtenissen. Na het interview dat wij met Jörg Beilschmidt gehouden hebben kon ik helemaal niet meer wachten. Mijn hart maakte dan ook sprong van vreugde toen ik las dat de demo uit was. Het was dan wel in het Duits, maar dat weerhield mij er niet van om de demo uit te proberen. Het Verhaal
Mijn ervaringen Graphics Dan de ingame graphics. De achtergronden zijn werkelijk prachtig. Erg gedetailleerd en er zijn een hoop dingen te zien. Er zijn wat bewegingen te ontdekken. Een vogel die overvliegt, een vlinder die landt op een fles, blaadjes die wapperen. Het ziet er goed uit, maar is toch een beetje statisch en de filmpjes van de vogel en de vlinder herhalen zich erg duidelijk. De karakters zien er ook erg goed uit. Goed gedetaileerd en ze passen goed bij de rest van het spel. Alleen bewegen de karakters nogal onnatuurlijk en sommige animaties zoals het oppakken van items kloppen niet goed. Muziek en Voice-acting
Gameplay en puzzels De indeling van het scherm is makkelijk, overzichtelijk en logisch. Onderin zie je je inventory en deze balk wordt ook voor de dialogen gebruikt. Als je met iemand praat zie je onderin de onderwerpen staan waar je over kan praten. Als een onderwerp behandeld is, verdwijnt die. Verder zie je ook drie kleine icoontjes aan de rechterkant. Een knop om naar het menu te gaan, een knop om je dagboek te bekijken en een knop om alle hotspots tijdelijk zichtbaar te maken. Dit is makkelijk voor het geval je een hotspot over het hoofd zit en je volledig vast komt te zitten. In het dagboek komt belangrijke informatie voorbij die je eerder heb opgedaan gepaard met een foto van de situatie. Handige opties die makkelijk werken. De puzzels zijn voornamelijk inventory based. Dus het verzamelen van items, het combineren van items en deze gebruiken. Dit werkt erg prettig en sommige puzzels zijn nog best pittig maar worden nergens onlogisch. Bij één puzzels waarbij je een wachtwoord moet ontcijferen, komt de taalbarrièrre tevoorschijn. Maar hopelijk is dat bij de uiteindelijke release van 1 september opgelost door een Engelse of Nederlandse ondertiteling.
Eindoordeel De minpuntjes bij de graphics en het langzame lopen van de karakters wegen niet op tegen de vele pluspunten. Het enige waar we nog even op moeten afwachten is de taal. De demo is volledig Duitstalig en ondanks dat ik het goed kon volgen zou een Engelse of Nederlandse ondertiteling een absolute must zijn. De stemmen van de karakters hoeven van mij niet veranderd te worden omdat ze goed klinkt en omdat het goed bij de karakters passen. Na de demo kan ik in ieder geval niet meer wachten. Enkele Links:
|
|
|