Adam's Venture
Na ons interview met Vertigo Games, kregen we een uitnodiging om Adam's Venture aan een playtest te onderwerpen op hun hoofdkantoor in Rotterdam. Op deze uitnodiging gingen we natuurlijk graag in. De versie die we onder handen mochten nemen was uiteraard nog niet af, maar gaf ons wel een goed indruk van hoe het spel er uit gaat zien. Verhaal Ik heb het spel een uurtje mogen spelen en ik vond het verhaal best interessant. In het begin loop je gewoon rond, op zoek naar één van de zeven stukken, terwijl je contact onderhoudt met Evelyn. Vooral dit laatste is leuk want de dialogen zijn goed geschreven en met een flinke dosis humor. Ik hoop dat dit in de rest van het spel doorgaat. Ik ben overigens erg nieuwsgierig naar die mysterieuze verschijning, waar ik verder niet veel over zal verklappen. Het verhaal is wat Christelijk van aard. Maar dit wordt subtiel gebracht en is nergens drammerig. Ook komen er verschillende teksten voorbij, waarvan sommigen uit de Bijbel komen. Deze helpen je met puzzels. De makers vertelden dat ik op ongeveer 25% zat en dat de speelduur rond de vier uur zal liggen. Ook gaven ze aan dat Adam's Venture het eerste deel in een serie gaat worden. Wat ik ook een leuke extra vond, waren de verborgen kisten die je kan vinden. Dit zijn dagboeken van een avonturier die je voor ging en kunnen tips geven. Een leuke reden om het spel opnieuw door te spelen alleen nu bewust alle kisten proberen te vinden. Dit was eigenlijk iets wat ik nu ook al probeerde, maar sommige zijn lastig te bereiken en ik had niet genoeg tijd om daar uitgebreid naar te kijken. Gameplay en puzzels In het eerste gedeelte van het spel worden alle toetsen uitgelegd dus je weet al snel hoe je moet bukken, rennen en items moet gebruiken. Overigens is er geen sprake van een inventory. Hierdoor is wordt het beeld volledig gebruikt voor spel zelf en daardoor kan je meer in het spel komen en is het erg leuk om de grotten in al hun glorie te verkennen. Dus er is geen inventory, munitie meter (je gebruikt geen wapens) en health meter. Je kan overigens wel doodgaan in het spel. Zo moest je voorbij bewegende bijlen rennen en kan je in ravijnen vallen. Na je dood wordt je gewoon netjes teruggezet bij het laatste savepoint. Daar zijn er genoeg van dus het is niet heel erg om dood te gaan. Bovendien is het makkelijk te voorkomen. Het is niet zo dat je monsters moet doodschieten of iets dergelijks. Qua puzzels valt het spel tegen. In de meeste gedeeltes van de grot zie je een puzzel pilaar waarbij je drie stukken van een bijbeltekst in de juiste volgorde moet zetten. Heb je het goed, dan vindt er een actie plaats waarna je door kan gaan naar het volgende gedeelte van de grot. Maar het is allemaal niet echt moeilijk. Wel zijn er een aantal puzzels waarbij je je fakkel moet gebruiken. En die gaat natuurlijk uit wanneer je onder een waterval doorloopt. Dan moet je hem weer aan zien te krijgen. Dat soort puzzels zijn best leuk, maar ook hier wordt het nergens moeilijk (tenzij je het over het hoofd ziet). De makers beloven wel dat de eindpuzzel, waarbij je het openingsmechanisme repareert, een uitdaging is. Toch is het jammer dat het niet eerder wat moeilijker wordt. Graphics De karakters zelf zien er ook prima uit. Het spel zal volledige lipsynchronisatie krijgen, maar daar werd op het moment van de playtest nog hard aan gewerkt. De animaties zijn verder vloeiend en ik vond het leuk dat wanneer Adam al kruipend gaat lopen, hij zijn hoed afneemt. Leuk en grappig detail. Muziek en Voice-acting Wat echter helemaal geweldig is, is de muziek. Dit klinkt echt zo ontzettend lekker en past perfect bij de sfeer die het spel neer wilt zetten. Mysterieus maar toch aangenaam om naar te luisteren. Ik heb hier in ieder geval erg van genoten en ik zou graag een uitvoering hiervan op cd willen hebben. Eindoordeel Het spel staat voor deze zomer in de planning. Het zal voor de PC in de winkels liggen, downloadbaar zijn via Xbox Live en het zal waarschijnlijk ook voor de PC als download aangeboden worden. Enkele Links:
|
|
|