| Auteur |
Bericht |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: do okt 16, 2008 8:07 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
Geregistreerd: zo okt 23, 2005 2:19 pm Berichten: 3926 Woonplaats: Rotterdam
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: vr okt 17, 2008 12:29 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Suske en Wiske: De Dartele Draak Het is oud en nieuw en er is een groot feest gaande. Maar het gaat al snel verkeerd wanneer Suske, Wiske en Lambik in China belanden in een ver verleden. Een profeet heeft hun komst aangekondigd en samen moeten ze het dorpje redden van een roversbende.
Ugh, het is weer een drama. Na letterlijk één pagina zitten we in het verleden. Totaal geen opbouw. Verder is er weer veel moraal (bleh) en de ontknoping van het eindgevecht is dom. Er zitten wel wat leuke dingetjes in waar ik om hem moeten grinniken. Maar dat is dan ook alles. Jammer genoeg een album om snel te vergeten.
_________________ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: za dec 27, 2008 12:16 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Jeroen had gelijk. Ik kreeg voor mijn verjaardag de nieuwste Suske en Wiske, nummer 302. En het is weer eens een keer een goed album.
De Sterrensteen Op de Zuidpool heeft Belgie een poolstation gebouwd. Na ijsboringen namen de wetenschappers vreemde lichtverschijnselen waar. Daarna is er niets meer van ze vernomen. Barabas vertrekt naar de Zuidpool voor onderzoek en onze helden gaan mee.
Weer eens een goed album. De opbouw is erg goed en men neemt rustig de tijd om alles uit te leggen. Dat is echt noodzakelijk voor de Suske en Wiske albums, dat is in het verleden wel gebleken. Er is een pagina met een hoop tekst, maar dit helpt het album alleen maar. Daarnaast is dit album spannend, vol met leuke grappen en goede gevechten.
Minder waren de twee Nederlandse kampeerders. Die sloegen nergens op (inclusief overbodig moraal dat toerisme de natuurlijke gebieden vernietigd), moralistisch einde (vriendschap overwint alles) en een afgeraffeld einde. Dit had veel langer en beter uitgewerkt moeten en kunnen worden. Het Nederlandse kampeerders grapje neemt een pagina in beslag die beter besteed had kunnen worden aan het einde. Jammer, maar al met al is het gewoon een goed album. Ik heb ervan genoten.
_________________ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: di maart 10, 2009 1:56 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
De nieuwste Suske en Wiske is uit, nummer 303 De Knikkende Knoken gekocht. Die dingen worden ook steeds duurder. 5,25 Euro  . Hopelijk is het het geld waard. In de bibliotheek kwam ik ook een speciaal album tegen. De Sinistere Site. Dit album is alleen onder basisscholieren verspreid en zou gaan om de onzichtbare gevaren van het internet. Zou dus wel weer erg moralistisch worden, maar het is een Suske en Wiske album. Binnenkort maar even lezen. Hoop dat het leuke albums zijn.
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: di maart 10, 2009 3:40 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Suske en Wiske: De Sinistere Site Tovernaar Zwanzerik is uitgedaagd voor een toverduel. Hij moet een kind veranderen in een konijn. Om dit plan uit te voeren, besluit hij het internet te gebruiken om kinderen te lokken. Via een list belandt Wiske in het internet. Suske en Lambik doen er alles aan om haar te redden.
Een leuk, maar erg kort album. Het gaat over de gevaren van het internet. Ik vreesde dat het heel belerend en moralistisch zou zijn. En dat was het ook. Vooral wanneer Suske naar Sidonia rent om haar te vertellen over een vreemde website. "Ik zal nooit mijn naam, adres of mijn telefoonnummer geven aan iemand die ik niet ken." "En ook geen foto van jezelf! Zelfs geen foto van je vrienden." Een beetje te veel van het goede, maar ach, het was maar één pagina. Daarna wordt het leuk. Het verhaal wordt goed opgeboeid en er zitten een aantal leuke grappen in. Vooral ook de verwijzingen naar het internet. Zoals Suske en Wiske die al surfend naar hun site gaan, het internet zelf ziet er geweldig uit, twee keer kloppen om de deur te openen, de uitbeelding van spam-mail en een virus van de zieke Jerom. Het einde is weer beleren (je moet voorzichtig zijn op het internet), maar zeker ook grappig wanneer Lambik een contactadvertentie geplaatst had.
Al met al een leuk album. Deze was van de bibliotheek, maar even kijken of ik deze ook echt in mijn collectie kan krijgen.
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: zo maart 15, 2009 3:52 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Bas van der Heyden heeft momenteel een aantal oudere Suske en Wiskes in de aanbieding. Heb er eentje aan mijn collectie kunnen toevoegen. Nummer 201 Suske en Wiske: Het Dreigende Dinges. Hij is geschreven en getekend door Paul Geerts, dus het moet haast wel een goed album zijn. Binnenkort maar eens lezen.
|
|
 |
|
 |
|
arj0n
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: zo maart 15, 2009 4:03 pm |
|
 |
| Globale Moderator |
 |
Geregistreerd: za feb 28, 2009 2:49 pm Berichten: 48 Woonplaats: R'dam
|
|
Sneaker: het dreigende dinges is een heel mooi album.
Ik heb trouwens laatst mijn laatste missende deel kunnen vinden: 188 de snoezige snowijt & het vliegende hart (dubbelaar). Ben nu compleet t/m 220. De delen erna vind ik minder en spaar ik dus ook niet.
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: zo maart 15, 2009 4:44 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: vr maart 20, 2009 3:05 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
201: Suske en Wiske - Het Dreigende Dinges Miako is een Japans meisje met een doodziek zusje. Haar enige kans op herstel is om haar favoriet jeugdverhaal beeld voor beeld te kunnen volgen. Daarvoor heeft haar vader een bijzondere camera uitgevonden. Onze helden doen alles om Miako te helpen, een reis die ze naar 1875 brengt.
arj0n had gelijk. Een erg mooi en goed album van Paul Geerts. Het verhaal is boeiend, goed geschreven, uitstekend opgebouwd en men neemt genoeg tijd om het verhaal en de karakters te introduceren. Verder is het gevuld met leuke grappen en er is voldoende humor. Vooral het verhaal van Nello en zijn hondje Patrasche die verteld wordt door K.C is erg interessant en schijnend. K.C. is sowieso een erg leuk en boeiend karakter en Tolleke is ook leuk. De bad guy is niet echt geloofwaardig en zijn ommekeer op het einde is te plots. In het verhaal zitten ook wat dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet. Zoals alle computers die Suske en Wiske meenemen naar 1875. Leuk om de Klankentapper weer terug te zien. En de teletijdmachine doet iets wat in andere albums (naar mijn idee) nog niet eerder deed, namelijk van tijd naar tijd reizen. Interessante toevoeging. Het mooie vond ik ook dat na het echt einde er nog drie pagina's werd besteedt om het verhaal even rustig af te bouwen, om erg mooi te eindigen.
Gewoon een prachtig album vol met humor, een mooie verhaal en prachtige tekeningen.
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: vr maart 20, 2009 9:00 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
303: Suske en Wiske - De Knikkende Knoken Lambik besluit verzekeringen te verkopen. Hij begint een cursus. Daar leert men hem dat hij gebruik moet maken van de angst van de potentiele klant. Maar Jerom als klant is van niets bang. Totdat een geheimzinnige man Lambik een fles overhandigd die iedereen doodsbang maakt, wanneer je hem opent. Lambik besluit om daar gebruik van te maken, maar dat pakt helemaal verkeerd uit.
Het nieuwste album is voor mij altijd spannend. Zal het wel goed zijn, of verspil ik weer heel wat geld aan een flut album. Zeker wanneer de nieuwste 5,25 Euro kost. En ik moet zeggen dat dit album heel erg goed is.
Als eerste moet is het ouderwets leuk. Goede humor (wat ook echt genoeg tijd krijgt), leuke grappen, interessante karakters en zelfs het popje van Wiske, Schanulleke, speelt een belangrijke rol. Net als vroeger.
Verder mooie tekeningen en ook een aantal grote en met veel details. Het verhaal wordt ook goed opgebouwd en op het einde zit er zelfs nog een extra laag in waar ik nog steeds over na zit te denken. Ook wat maatschappijkritiek met Gregorius Busch en zijn rat Bleir.
Ja, erg leuk album. Nou volhouden, want De Sterrensteen (302) was ook erg leuk.
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: wo jun 10, 2009 12:49 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: wo jun 10, 2009 1:37 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
304: Suske en Wiske - De Jokkende Joker Bij een bezoek aan het poppentheater van Moe Marionet, verdwijnt Schanulleke. Suske, wiske en Tante Sidonia zoeken overal, maar kunnen haar nergens vinden. Wiske is ontroostbaar maar 's nacht vindt ze een papiertje op haar raam die haar vraagt om naar het poppentheater te komen. Wiske trekt haar jas aan en vertrekt. Maar dat had ze beter niet kunnen doen.
De cover zag er erg freaky uit en nu ik de strip gelezen heb is de titel van het album een enorme spoiler. Ik vond het een leuk album, maar er ontbrak wel het één en ander aan.
Als eerste ontbreken Lambik en Jerom. De humor komt nu van de andere poppen en dat daar heb ik vrede mee want sommigen zijn erg leuk. Vooral de wisselwerking tussen Capitano/Diabolo en Pulcinella/Panokkio (Ja, familie van). Natuurlijk mis ik Lambik en Jerom wel. Maar het album voelde hierdoor wel ouderwets aan. Het draait in dit album volledig om Suske en Wiske als de helden (Sidonia verdwijnt in het begin na een bekende toeval). En Wiske is weer met Schanulleke in de weer. In het vorige album speelde Schanulleke ook een grote rol dus het doet me goed om haar weer terug te zien. Verder zijn er weer een aantal prachtige tekeningen waarvan sommige ook groter zijn dan normaal. Prachtig weer om te zien, helaas niet pagina vullend. Maar nog steeds prachtig.
Nu de minpunten. De titel vertelt eigenlijk alles al, en ook al zou je dat tijdens het lezen niet doorhebben (zoals ik) dan merk je dat wel aan de gezichtsuitdrukkingen. Op deze manier is de twist geen verrassing meer en dat is erg jammer. De opbouw is goed, maar het einde voelt afgeraffeld aan. Een strip voor de bekende knipoog is het nog niet goed met Wiske. Daar hadden ze wel wat meer aandacht aan mogen besteden.
Dus een leuk album, jammer van het ontbreken van Jerom en Lambik maar er zitten nog genoeg leuke dingen in om je te vermaken.
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: ma aug 17, 2009 11:32 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: di okt 06, 2009 11:16 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
305: Suske en Wiske: De Tijdbobijn Op een dag wordt opa Snor plots weer jonger, een proces dat niet te stoppen blijkt, waardoor de Snot na verloop van tijd volledig zal verdwijnen! Kort daarop krijgen Sidonia en Wiske een vreemde ziekte die hen fataal dreigt te worden. Suske, Jerom en Lambik vermoeden dat deze beide feiten met elkaar in verband staan en gaan op onderzoek uit.
Pff. Wat drama weer. 302, 303 en 304 waren leuk albums. Dus ik had weer goede hoop dat de serie weer op de goede weg zat. Krijgen we dit misbaksel ineens. Het is leuk om Van Zwollem en De Snor weer te zien en vooral tussen Van Zwollem en Lambik zijn wat aardig scene's. De rest is echter grote onzin, slecht opgebouwd, afgeraffeld, men springt van de hak op de tak en de ziekte van de twee hoofdrolspelers worden afgedaan als onbelangrijk. Suske, Jerom en Lambik haasten zich zelfs naar de Snor terwijl Sidonia en Wiske liggen te sterven. De ontknoping van de grote bad guy is ook totale onzin, net als zijn beweegreden.
Het verhaal had zeker wel wat van potentie wanneer men zich gewoon op één ding hadden geconcentreerd en niet zoveel wilde doen om de fans van het eerste uur te plezieren. Bovendien is er al een album waarin de karakters in levensgevaar zijn. 118, De Gouden Cirkel anyone? Is nog ook veruit superieur ook.
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: ma dec 21, 2009 3:12 am |
|
 |
| Site Admin |