| Auteur |
Bericht |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Geplaatst: za nov 17, 2007 1:17 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
Geregistreerd: zo okt 23, 2005 2:19 pm Berichten: 3926 Woonplaats: Rotterdam
|
Weekje niet erg lekker geweest (nog steeds niet) dus mijn achterstand van mijn Suske en Wiskes weggewerkt.
De Bangeschieters
Lambik wint een betoverde cowboyhoed en veranderd in Jack the Killer om alle lafaards in Coward's End dood te schieten. Hierdoor belanden onze helden in Texas waar ze achter een gemene vloek komen.
Ik vond dit deel matig. Grappen waren niet bijzonder en het verhaal voelt afgeraffeld aan. De vloek is interessant, maar raar uitgewerkt. Zeker op het einde klopt het gewoon niet. Sidonia als revolver heldin ziet er niet uit en klopt ook gewoon niet. Einde is weer moralistisch en het hele album voelt gewoon afgeraffeld aan. Op pagina 3 is Lambik al Jack the Killer. Veel te snel en slecht uitgewerkt. De twee slechterikken zijn aardig, maar het niveau van een Crimson of Theofiel zullen ze nooit worden. Ze zijn aardig, maar ik ben blij dat ik van ze af ben.
De Nachtwachtbrigade
Professor Barabas is gevraagd om alle figuren op het schilderij de Nachwacht tot leven te wekken en ze te ondervragen. Natuurlijk gaat er van alles mis waar ook reporter Jaap Klinker schuld aan heeft. Natuurlijk moeten onze helden naar de tijd dat de nachtwacht geschilderd werd.
Al wat beter dan De Bangeschieters. Voelt nog steeds wat afgeraffeld aan en het is weer moralistisch, maar al een stuk meer te genieten. Wat dit album echter breekt is dat er niet echt een duidelijk vijand is. Gelukkig is de sterke Jerom dit keer actief bij het verhaal betrokken wat het ook een stuk meer genietbaar maakt. Ook nog een leuke opmerking van hem aan het adres van Rembrandt over de grootte van het schilderij. Nog steeds geen topper, maar al wat beter dan het vorige deel.
De Kaperkoters
Onze helden zien dat professor Barabas door piraten aangevallen wordt op de televisie van de teletijdmachine. Snel flitsen ze zichzelf naar de periode van Barabas om hem te redden, maar het bleek loos alarm. Echter wil de engelse kapitein Beard dat de piraten nog één schip kapen voor zijn buit. En onze helden helpen ze.
Dit is waarschijnlijk om mee te liften met het succes van de Pirates films en het werkt nog aardig ook. Leuk verhaaltje. Leukste was nog wel dat Suske over bijzondere krachten bezit, Wiske haar haar anders heeft (zoals in oudere afleveringen met alleen Lambik, Suske en Wiske) en het piraten gedeelte. Maar erg bijzonder wordt het allemaal niet. Na precies 5 pagina's zitten ze al op de Caraïben. De zeegevechten stellen ook niets voor met Jerom die alles doet. Echter zorgen de krachten van Suske voor wat echt leuk dingen. De kinderen zijn de helden. Maar het is allemaal kort en voelt afgekapt aan. Jammer van het was best een vermakelijk album.
De Tikkende Tinkan
Er lijkt niets aan de hand. Alles gaat zijn gangetje tot er oud ijzer uit de lucht komt vallen. Als er daarna ook de maan veranderd en Barabas verteld dat hij een buitenaards leven ontdekt had en probeerde om contact met ze op te nemen. Daarna gebeurden alle dingen. Er zit maar één ding op, onze helden gaan naar de maan.
Dit was veruit de beste die ik in lange tijd gelezen heb. Hij was niet alleen spannend en erg grappig, men nam ook rustig de tijd om het verhaal uit de doeken te doen. Het begint met Sidonia, Suske en Wiske en de grote schoonmaak. Dit neemt 4 pagina's in beslag. Daarna zien we een oude bekened (Theofiel) die nog steeds stofzuigers verkoopt, Barabas die een email met virus verstuurd, Suske, Wiske en Lambik die aan het joggen zijn in het park, nieuwsberichten, maan en Barabas die alle veranderingen uit de doeken doet. En dan zijn we 6 pagina's verder. Dus pas na 10 pagina's breekt de hel los en na 15 pagina's zetten we voet op de maan. Het verhaal wordt dus goed opgebouwd en zo hoort het. Op de maan gebeurd de rest, ook een ruimte gevecht. Het is allemaal goed, spannend en grappig. Helaas ontspoort het op het einde een beetje een geloofwaardigheid en wordt het veel te moralistisch. Maar dat geeft niet echt, het is gewoon een leuk album. Jammer dat Theofiel een kleine rol speelt.
De Krasse Kroko
Paul Geerts, de peetvader van Suske en Wiske, is in Australie op avontuur. Na een toverspreuk wordt hij aangevallen en bewusteloos weggesleept. De spreuk werkt echter wel en het tover attribuut en de opgeroepen geest vinden hun weg naar onze helden. De geest weet onze helden te overtuigen om Paul Geerts te redden.
Dit album was best goed, maar het einde erg slecht. Na 10 pagina's zitten we in Australië. Goed opgebouwd, maar niet zo goed als De Tikkende Tinkan. Er zaten een aantal leuke momenten in die vooral aan Lambik te dank zijn. De avonturen zijn ook best goed en redelijk spannend. De ontknoping en het einde is dus alleen erg slecht. Zonder al te veel te spoileren, karakters zijn niet we we denken dat ze zijn, en zouden Suske en Wiske dat niet opgemerkt hebben. De beweegredenen van Paul Geerts ging ook nergens over, de geest is namelijk ook een oude bekende, maar hoe de geest eruit ziet, heeft niets met hem te maken. Een redelijk album met een slecht einde.
En toen gebeurde er iets verschrikkelijks. Ben besloot om wat aan de kaft te doen. Zijn ze gek geworden. De mooie rode cover werd veranderd naar dit monster (hoop dat die zichtbaar is).
Waarom? De rode rand was juist zo karakteristiek voor de serie. Maar goed.
De Curieuze Neuzen
Sidonia is druk in weer met een familie feestje. Op de parkeerplaats van de supermarkt wordt ze aangesproken door een vreemde man met een masker. Ze besteed er weinig aandacht aan en gaat verder met de voorbereidingen. Suske is officieel geen lid van de familie en voelt zich buitengesloten en besluit weg te lopen. Hij sluit zich aan bij een vreemde groep genaamd "Orde Der Neuzelingen". Dit schijnt echter geen normale groep, waar Suske al snel achterkomt. En dan gaat het pas goed mis.
Het verhaal wordt redelijk goed opgebouwd, al is het al heel snel duidelijk dat er iets mis is met de groep. Vanaf pagina 1 al. Hierdoor is het mysterie al weg. Als we eenmaal bij de groep zijn gaat het erg hard met sommige verhaallijnen en karakters. Maar dat neemt niet weg dat het album best spannend is en er een aantal grappige dingen inzitten. Het einde is een beetje overdreven, maar het is voor de fans genieten van de laatste pagina waarin een oude bekende terugkeert om Suske op te vrolijken. Best een goed album, maar het had beter gekund.
De Joviale Gille
Lambik komt tijdens het "opruimen" van de zolder achter een dagboek en een kostuum van de Gilles van Binche die van zijn voorvader was. Het draait allemaal op een oude optocht waar Lambik, na zijn voorvader ook onderdeel van wilt zijn. Echter raakt Lambik per stom toeval betrokken bij een diefstal, een diefstal met grote gevolgen, voor Lambik en voor het stadje Binche.
Het verhaal wordt rustig opgebouwd en dat is erg prettig. Op het einde ontspoort het verhaal een beetje, maar het is niet zo heel erg en de rest van het verhaal is goed genoeg. Einde is ook weer een beetje moralistisch, maar het valt allemaal wel mee. Er zijn twee duidelijke schurken die alleen niet echt iets speciaals hebben. Maar ze doen wel hun ding en het is duidelijk wat hun intenties zijn. Het is verder een leuk album met wat spannende momenten, actie, een achtervolging (van bijna 3 pagina's) en wat humor. Best een goed album.
Dus al met al heb ik genoten van de avonturen van onze helden. Ondanks dat de flair van vroeger gemist wordt, is het nog steeds erg leuk allemaal. Opvallend is dat de opbouw vaak niet goed is en de rest van het verhaal hierdoor ook niet op gang komen. Zodra de opbouw goed is, is het album vaak ook goed. Absolute topper van de laatste albums die ik deze week gelezen heb is natuurlijk De Tikkende Tinkan. Ondanks alles kijk ik gewoon weer uit naar de volgende albums.
_________________ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: vr dec 21, 2007 12:40 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Voor mijn verjaardag van mijn zusje de nieuwste Suske en Wiske ontvangen. Suske en Wiske: De Elfstedenstunt. Een album vol sneeuw en ijs. Misschien straks voor het slapen gaan maar lezen. Was vandaag in Rotterdam ook een dag vol sneeuw.
_________________ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)
|
|
 |
|
 |
|
Junaid
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: vr dec 21, 2007 7:35 am |
|
 |
| Adventure Hero |
 |
Geregistreerd: ma jul 05, 2004 3:29 pm Berichten: 1283 Woonplaats: Cheese City
|
|
Ik heb laatst "het Eiland Bourbon" gekocht van grootmeeste Lewis Trondheim, leuk piratenverhaaltje.
_________________ ...met mijn kop!
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: ma dec 24, 2007 8:11 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
Sneaker schreef: Voor mijn verjaardag van mijn zusje de nieuwste Suske en Wiske ontvangen. Suske en Wiske: De Elfstedenstunt. Een album vol sneeuw en ijs. Misschien straks voor het slapen gaan maar lezen. Was vandaag in Rotterdam ook een dag vol sneeuw. Gisteren gelezen en het was weer een verschrikkelijk album. Na 2 pagina's zit Lambik al achter een bad guy aan. Hier zijn er 11 van. En ze worden allemaal binnen 1-2 pagina's verslagen. Ze worden ook veel te makkelijk gepakt en eigenlijk lees je elf maal hetzelfde, alleen dan met andere karakters en een andere manier om ze te pakken. Het einde en de ontknoping is belachelijk en gewoon onmogelijk. Ze kunnen het nooit binnen dat tijdsbestek en de druk uitgevoerd hebben. Daarna is er weer zo'n afschuwelijk moralistisch einde in één klein blokje. Verder flauwe, niet leuke grappen en het is gewoon afgeraffeld. Hopelijk de volgende keer beter.
|
|
 |
|
 |
|
Dave
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: di jan 08, 2008 8:38 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
Knap dat je het toch elke keer weer probeert. Ik ben al een hele tijd afgehaakt  De enige strip die ik nog af en toe koop is Garfield. Ook flauw, maar wel erg leuk...
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: di jan 08, 2008 8:56 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Ik verzamel de Suske & Wiskes. En of ze nou goed zijn of niet, als verzamelaar moet ik ze toch allemaal hebben. Heb ze ook al bijna allemaal. En soms zit er een goede tussen zoals De Tikkende Tinkan. Maar zo slecht als De Elfstedenstunt heb ik denk ik nog niet eerder gezien.
Van Garfield kan ik ook genieten. Je vliegt er zo doorheen, maar ik moet er altijd wel erg smakelijk om lachen.
|
|
 |
|
 |
|
Veliremus
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: wo jan 09, 2008 10:03 am |
|
 |
| Adventure Hero |
 |
Geregistreerd: wo apr 13, 2005 2:54 pm Berichten: 1708 Woonplaats: Hintham
|
Ja Suske en Wiske zijn tegenwoordig echt zo slecht... Jammer. Garfield is fantastisch  ! Vooral die pockets die van oud naar nieuw beginnen, hilarisch droge humor  .
|
|
 |
|
 |
|
Jeroen
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: do jan 10, 2008 9:56 pm |
|
 |
| Avonturier |
 |
Geregistreerd: vr feb 24, 2006 11:24 am Berichten: 273 Woonplaats: Woerden
|
Ik verzamel ook Suske's en Wiske's en inderdaad, als er een nieuwe uitkomt koop je hem gewoon en je leest hem ook gewoon uit. Maar voor de echte sfeer kom je toch bij de oude (en ouderwets) getekende albums uit zoals de kaartendans en de wolkeneter enz. De nieuwe kaften vind ik een flinke teleurstelling. Nu is de 'oude' charme helemaal weg. Maar er één niet kopen als die uitkomt kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Het blijft een Suske en Wiske. 
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: do jan 10, 2008 10:19 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
Jeroen schreef: De nieuwe kaften vind ik een flinke teleurstelling. Nu is de 'oude' charme helemaal weg. Ik vind het ook verschrikkelijk. Ik snap ook niet waarom ze dat gedaan hebben. Het was altijd juist zo herkenbaar en zag er luxe uit. Jeroen schreef: Maar er één niet kopen als die uitkomt kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Het blijft een Suske en Wiske.  Inderdaad, je wil toch je verzameling compleet houden. En dan maar hopen dat een album een keer goed is. Ik heb overigens Schanulleke al heel lang niet meer gezien aan Wiskes zijde.
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: vr jul 11, 2008 1:48 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Gisteren Suske en Wiske: Het Machtige Monument gekocht. Nummer 300. Hopelijk is het een beetje een goed album. Eerst nog nummer 299, Het Babbelende Bad lezen.
|
|
 |
|
 |
|
CHANCE69
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: vr jul 11, 2008 4:09 am |
|
 |
| Reiziger |
 |
Geregistreerd: vr jul 11, 2008 3:51 am Berichten: 65 Woonplaats: Limburg
|
Ikzelf hou meer van SuperHelden-comics zoals Marvel & Dc-comics ... De eeuwige strijd tussen goed en kwaad 
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: vr jul 11, 2008 1:13 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
Net Het Babbelende Bad gelezen en het was weer een zeer matig album. Maar goed eerst het plot. Tante Sidonia is doodongelukkig met haar uiterlijk nadat een sollicitatiegesprek verkeerd uitpakte. Professor Barabas heeft een blijvend middel gevonden voor Sidonia. Er is een mysterieus bad die haar mooi maakt, maar om het toverbad te vinden staat ze een gevaarlijke reis te wachten.De opzet van dit verhaal is al slecht. Wat is dit voor egoïstisch album. Sidonia is niet moeders mooiste, dat is al jaren bekend. Maar nu trekt ze het wel heel erg aan. Ze bezoekt een plastisch chirurg maar gaat daarna op zoek naar het toverbad. Hiervoor breken ze in bij een oude man die een boek heeft en moeten ze mysterieuze hints opvolgen om het bad te vinden. Natuurlijk zitten er achter het bad ook twee één-dimensionale schurken aan waar je niets om geeft. Het verhaal verloopt verder voorspelbaar met een verschrikkelijk zoet en moralistisch einde. Voor de mensen die het album nog willen lezen zal ik niet veel verklappen, maar laten we het erop houden dat de hele trip voor niets is geweest en de bad guys hun lesje leren en weer goed worden  . Om positief te eindigen zit er wel weer wat leuke grappen in. Van opmerkingen van Lambik tot de wat fysiekere grappen en heb een paar keer moeten lachen. Maar al met al is dit weer een zeer, zeer matig album. Hopelijk is het 300ste album beter.
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: za jul 12, 2008 10:52 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
Suske en Wiske: Het Machtige MonumentSuske en Wiske gaan als begeleidders mee met een schoolklas naar het Atomium. Alles lijkt goed te gaan, totdat er een bommelding binnenkomt en iedereen geëvacueerd wordt. Als iedereen buiten staat verschijnt er uit het niets een laser die het Atomium doet verdwijnen. Suske en Wiske gaan samen met Lambik, Jerom en Sidonia op onderzoek uit en komen terecht in een klein Oost-Europees ministaatje waar niets is wat het lijkt.Gelukkig is het 300ste nummer een leuk album geworden. Er zitten wat geinige grappen, genoeg avontuur en spanning in. En het belangrijkste is nog wel dat het verhaal goed wordt opgebouwd, de karakters genoeg tijd krijgen en het nergens afgeraffeld aanvoelt. Het enige wat ik te klagen heb is het einde. Er komt weer een oude bekende terug (één van mijn favorieten), maar hij wordt opzij geschoven alsof hij een onbelangrijk karakter is. Terwijl hij juist één van de belangrijkste kan zijn. Maar dat is eigenlijk het enige waar ik problemen mee had. Voor de rest is het gewoon een leuk album. Gelukkig maar  .
|
|
 |
|
 |
|
Dave
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: ma jul 14, 2008 12:15 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Komt Crimson weer terug? Is sowieso Crimson nog wel eens de bad guy in de laatste suske en wiskes? Ik ben al een hele tijd geleden gestopt met lezen..
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Re: Strips.. Geplaatst: ma jul 14, 2008 2:03 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
Yep  , maar hij wordt dit album nogal slecht gebruikt. Hij is nog wel een aantal maal teruggekeerd. Het laatste album van Paul Geerts waar hij in verscheen was Het Enge Eiland uit 1999. Daarna namen Marc Verhaegen en later Peter van Gucht en Luc Morjaeu het over en verscheen Krimson in vijf albums. - De Ongelooflijke Thomas (270) - De Verdwenen Verteller (277) - De Kaapse kaalkoppen (284) - De Kaduke Klonen (289) (hij zit er wel in, maar technisch gezien doet die niet mee) - Het machtige monument (300)
|
|
 |
|
 |
|