Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Algemene Praat » Media en Literatuur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Strips..
 Bericht Geplaatst: do dec 24, 2009 8:31 pm 
Site Admin

306: Suske en Wiske: De Stralende Staf
Wat begint als een groot feest waarbij ieders hart vol verwachting klopt, eindigt in een nachtmerrie als de stoomboot van Sinterklaas, in volle vaart de kade dreigt te rammen! Sinterklaas en de kapitein van de stoomboot liggen bewusteloos aan dek en Zwarte Piet werd ontvoerd! Stukje bij beetje leggen Suske en Wiske de plannen bloot van een duistere organisatie die Sinterklaas voorgoed wilt uitschakelen...

Ik vond dit een erg leuk album. Het verhaal wordt goed opgebouwd, er zijn een aantal erg leuke grappen en situaties, er zitten twists in, er wordt uitleg gegeven voor een aantal Sinterklaas mysteries, er is geen vreselijk moraal en het einde is erg spannend waarbij de grote bad guy zich niet zomaar gewonnen geeft.

Wat minder is, zijn de vele karakters. De Sint ligt in het ziekenhuis en mist een aantal essentiële voorwerpen. Dus trommelt men wat oude bekenden op die als hulp Sinterklaas en Zwarte Piet. Zo zien we Theofiel en Celestien, Van Zwollem en Anne-Marie, Del Rondello en Net Den Anker, Barabas en de robot uit de Snorrende Snor en Lambik en Jerom. Dit zijn gewoon te veel karakters en ondanks dat een aantal leuk zijn, krijgen ze veel te weinig tijd en spelen (op Lambik en Jerom) geen enkele rol in het grotere verhaal. Alleen Lambik en Jerom was genoeg geweest en had het verhaal veel beter gemaakt. Ook bij de bad guys is het een overvol gebeuren en dit is gewoon onnodig en maakt het allemaal wat rommelig. Het einde was ook een beetje te veel van het goede met de krachten van de staf van de Sint.

Maar goed, bovenstaande klinkt erger dan het is, het is gewoon een leuk album, maar met wat aanpassingen had het beter en minder rommelig kunnen zijn. Neemt niet weg dat ik me er gewoon ontzettend mee geamuseerd heb.

TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)

Profiel  

Bericht Geplaatst: di feb 23, 2010 8:45 pm 
Site Admin

Net nummer 307, Suske en Wiske: De Rillende Rots gekocht. De nieuwste en aangezien de afgelopen albums wisselen wel goed/niet goed waren ben ik nieuwsgierig hoe het met dit deel zit.

Suske en Wiske bestaat overigens 65 jaar (in April). Ga aanstaande vrijdag naar het Limburgs Museum waar ze een Suske en Wiske tentoonstelling hebben ter ere van hun verjaardag. Op internet zag het er erg leuk uit dus ben benieuwd.

Profiel  

Bericht Geplaatst: za feb 27, 2010 2:06 am 
Site Admin

Vandaag naar de Suske en Wiske tentoonstelling geweest in het Limburgs museum. Vond het zelf heel erg leuk als Suske en Wiske fan. Het was één grote zaal, vier uitsnedes uit bekende strip albums en veel vitrines met informatie over de strip, de tekenaars, de inspiratie, een audio interview met Van der Steen en de gebruikte voorwerpen alleen dan echt. Enige wat ik jammer vond, is dat het maar één zaal was. Had graag een extra zaal willen zien (al heeft het Limburgs museum meer te bieden dan alleen Suske en Wiske). Mocht je kinderen onder de 12 hebben dan valt er meer te doen zoals een eigen strip maken en een Suske en Wiske pop te maken.

Een aantal foto's (klik op de foto om hem te vergroten):
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Ze hadden ook een winkeltje met allemaal Suske & Wiske spullen. Kon me uiteraard niet inhouden ;). De buit van vandaag:

Van boven naar beneden: drie mooie beeldjes, een officiële tas waarin alles gestopt werd, Suske en Wiske: De Waerwouf van Ieëtselder (een Limburgs album) en Suske en Wiske: De Fantasievolle Verteller (een naslagwerk met echt alles over Suske en Wiske).
Afbeelding

En de beeldjes in meer details.
Afbeelding

Profiel  

Bericht Geplaatst: di mei 18, 2010 1:42 am 
Site Admin

De nieuwste Suske en Wiske gekocht. De Gamegoeroe. Ben erg benieuwd en hoop op wat leuke verwijzingen naar diverse games.

Profiel  

Bericht Geplaatst: di jun 01, 2010 7:31 pm 
Site Admin

Zag nog een wat oudere bij de Bas liggen die ik nog miste. Nummer 218. Suske en Wiske De Wervelende Waterzak. Volgens mij heb ik deze ook nog niet gelezen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma sep 06, 2010 9:31 pm 
Site Admin

Weer een nieuwe, Suske & Wiske De watersater. Loop behoorlijk achter. Laatste ook nog 202 gekocht, De Angst op de Amsterdam. Ik ben geen fan van het verwijderen van de rode rand, maar deze is wel heel erg mooi.

http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/pics/speciaal/groot/telegraaf/03.gif

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo okt 13, 2010 9:31 pm 
Site Admin

Nieuwste Suske en Wiske gekocht: De Halve Havelaar. Volgens de Suske en Wiske site gebaseerd op het verhaal Max Havelaar van Multatuli.

Loop alleen gigantisch achter. Heb nu bijna een week vakantie, wellicht kijken of ik die achterstand kan weg werken.

Profiel  

Bericht Geplaatst: vr okt 22, 2010 10:45 am 
Site Admin

307: Suske en Wiske: De Rillende Rots
Suske en Wiske zijn in de Ardennen aan het parapenten wanneer ze in een onweerstorm belanden. Wiske verdwijnt hierbij en komt 2000 eerder terecht. Daar valt ze ten prooi aan hoofdman Malfix die er alles aan doet om zijn stad en zijn dochter te redden. Hier lijkt Wiske het slachtoffer van te worden. Maar niet als het aan onze vrienden ligt.

Aardig album. Bekende problemen van weinig opbouw, nauwelijks uitwerking van de karakters en een afgeraffeld einde zijn aawezig. Daarnaast is er ook een gigantisch gat in het verhaal. Maar het is verder wel een aardig album. Humor is een beetje flauw, maar liet me wel glimlachen en de actie is leuk. Niet zo slecht als andere albums maar helaas ook verder weinig memorabel.

Op naar de Gamegoeroe, een album waar ik zelf hoge verwachtingen van hebt (als gamer).

Profiel  

Bericht Geplaatst: vr okt 22, 2010 2:25 pm 
Site Admin

308: Suske en Wiske: De Gamegoeroe
Wanner Suske een online monstergame wint wordt hij door de mysterieuze Gamegoeroe uitgenodigd op diens privé-eiland om het tegen elkaar op te nemen in zijn nieuwste monsterspel. Aangekomen op het eiland wordt echter al snel duidelijk dat dit een dodelijk spelletje is.

Nah, niet echt een bijzonder album. Nauwelijks opbouw, een afgeraffeld einde en veel te voorspelbaar. Na vier pagina's zit Suske al op het eiland en weet die al dat de gamegoeroe een schurk is. Zelfs het hele gameaspect komt niet echt naar voren. Gewoon een Suske robot die strijd tegen de gamegoeroe's robot's. Qua humor is dit deel wel beter. Ik moest lachen om de weinige verwijzingen naar andere games zoals Larry Croft, een soldatenpak uit Velo en natuurlijk Super Mario Bros. Ook Lambik is opdreef en Jerom is lekker bezig als brute kracht, maar krijg ook nu tegenstand.

Dus opnieuw niet een memorable album. Had hier goede hoop voor, maar helaas. Denk dat een beetje redelijk opbouw van het verhaal, uitdieping van de karakters en beter afgewerkt einde een album veel goed kunnen doen. Next up, de Watersater.

Profiel  

Bericht Geplaatst: za okt 23, 2010 11:28 am 
Site Admin

309: Suske & Wiske: De Watersater
De stagiair van Barabas wordt op onverklaarbare wijze weggeflitst naar de toekomst. Onze vrienden reizen hem direct achterna om hem te redden. Eenmaal aangekomen blijkt dat grote delen van de wereld door opwarming van de aarde overstroomt zijn. En het beetje land dat er is, is overgenomen door de rijken die de armen weren. Hiervoor gebruiken ze harde middelen.

Hehe, weer eens een leuk album. Het maakt echt een verschil of je binnen vier pagina's al alles weet en het grote gevecht al gaande is, of dat je op pagina 7 pas leest dat de helden naar de toekomst worden geflist en dan alles pas gaan ontdekken. Veel beter. Je zit lekkerder in het verhaal. Je leert de karkaters beter kennen en dat maakt echt een wereld van verschil. Dit geldt ook voor het einde. Geen afgeraffeld einde in een halve pagina of nog minder. Gewoon een paar pagina's de tijd nemen om het verhaal af te ronden.

Verder zit er genoeg humor in en is Lambik weer op dreef. Wat minder vond ik de stagiair. Snap niet hoe alles bij hem kan ontploffen, zelfs het zetten van een kop koffie. Maar het is een strip, dus ach.

Wat vervelender vond ik het moraal dat er weer behoorlijk in zit. Weer moeten we goed op de aarde passen anders stroomt alles over. En het rijk/arm gebeuren lijkt wel kritiek op het integratiebeleid waarbij de armen een test moest afstaan om te mogen wonen bij de rijken en dat we uiteindelijk allemaal moeten samenwerken om iets te kunnen bereiken.

Actie is ook weer volop aanwezig, alleen vervaagt op een gegeven moment de lijn tussen good guy, bad guy. Vooral ook door de samenwerking van arm/rijk en de rijken die de armen er in willen hebben. Ineens wordt een karakter ook vervangen door een ander karakter die plots slecht wordt. Dat soort dingen kunnen wel wat beter uitwerkt worden.

Niet perfect, maar eindelijk weer gewoon een goed album. Veel humor, actie, leuke karakters, mooie tekeningen (ook wat grotere vlakken) en gebruik van schaduw. Dit is het eerste album waar me dat in opvalt en het ziet er erg goed uit. Ga zo in ieder geval al met een beter gevoel beginnen aan De Halve Havelaar.

Profiel  

Bericht Geplaatst: di dec 21, 2010 8:26 pm 
Site Admin

Voor mijn verjaardag nummer 311 ontvangen, Suske en Wiske: De Stuivende Stad met luistercd. Aan de cover te zien worden er weer een aantal oudjes van stal gehaald.

Profiel  

Bericht Geplaatst: vr maart 25, 2011 3:17 am 
Site Admin

Nummer 312 gekocht, De Zappende Ziel. Loop weer eens behoorlijk achter.

Profiel  

Bericht Geplaatst: za jun 22, 2013 3:13 pm 
Site Admin

Gisteren de nieuwste Suskes en Wiske gekocht, uiteraard nog niet gelezen. Maar een paar weken eerder de "volwassenen" Suske en Wiske, Amores gekocht en die heb ik wel gelezen.

Het is even wennen. Ik vind de tekenstijl mooi en ook dat ze het nu in episodes doen kan ik alleen maar toejuichen. Dan heb je meer tijd om een verhaal uit te diepen en uit te werken. Ben benieuwd wat ze hier verder mee gaan doen. Dat ze een blote borst laten zien en aan de lopende band vloeken vind ik minder interessant (dit in tegenstelling tot de media) maar ik was best wel in shock over het geweld. Nou ben ik zeker geen teer zieltje maar waar in de normale Suske en Wiskes geen doden vallen, overleeft in deze nieuwe reeks bijna niemand het :shock:. Het gaat er hard en bloederig aan toe. Ik houd mijn hart dan ook vast als Jerom straks los gaat. Dan blijft er helemaal niets meer over van de bad guys. Ik heb nu al medelijden met het vaste groepje boeven uit de serie.

Al met al vind ik het echter zeker een boeiende serie, denk dat ze hun doel (de jongeren van toen), zeker hiermee terug kunnen vinden. En gelukkig vervangt dit de andere serie niet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Forumoverzicht » Algemene Praat » Media en Literatuur