| Auteur |
Bericht |
|
margaret
|
Berichttitel: Myst Masterpiece problemen Geplaatst: do dec 06, 2007 5:34 pm |
|
 |
| Avonturier |
 |
|
|
ik heb onlangs de myst collection gekocht met alle mystspellen erin. die zou moeten werken onder XP. volgens de doos moeten de schijven in de dvdromlade om onder XP te werken.
nu geeft Myst Masterpiece de volgende problemen:
installatie geen probleem, hij wil echter quicktime 4.0 die is bijgeleverd. de oude quicktime dient verwijderd te worden (versie 7. nog wat) en dan dus de bijgeleverde versie van de cdrom installeren.
bij het opstarten van het spel blijft het scherm echter zwart. wel geluid en een muisaanwijzer en bovenin de balk met opties, nieuw spel, save enz. en hints en de map.
diverse malen opnieuw geinstalleerd na reboot van de pc. installeer ik quicktime 4.0 niet dan lost het het probleem niet op van het zwarte scherm. op diverse forums gezocht naar informatie maar iedereen heeft hetzelfde probleem. een patch is er niet. ubisoft aangeschreven maar geen reaktie.
meestal krijg ik een foutmelding te zien dat er een probleem is met quicktime. geen andere foutmeldingen.
overgeschakeld naar de comptabiliteitsmodus maar dit lost het probleem ook niet op.
misschien heeft iemand nog een tip om uit te proberen.
|
|
 |
|
 |
|
Veliremus
|
Berichttitel: Re: Myst Masterpiece problemen Geplaatst: do dec 06, 2007 6:13 pm |
|
 |
| Adventure Hero |
 |
Geregistreerd: wo apr 13, 2005 2:54 pm Berichten: 1708 Woonplaats: Hintham
|
margaret schreef: ik heb onlangs de myst collection gekocht met alle mystspellen erin. die zou moeten werken onder XP. volgens de doos moeten de schijven in de dvdromlade om onder XP te werken. nu geeft Myst Masterpiece de volgende problemen: installatie geen probleem, hij wil echter quicktime 4.0 die is bijgeleverd. de oude quicktime dient verwijderd te worden (versie 7. nog wat) en dan dus de bijgeleverde versie van de cdrom installeren. bij het opstarten van het spel blijft het scherm echter zwart. wel geluid en een muisaanwijzer en bovenin de balk met opties, nieuw spel, save enz. en hints en de map. diverse malen opnieuw geinstalleerd na reboot van de pc. installeer ik quicktime 4.0 niet dan lost het het probleem niet op van het zwarte scherm. op diverse forums gezocht naar informatie maar iedereen heeft hetzelfde probleem. een patch is er niet. ubisoft aangeschreven maar geen reaktie. meestal krijg ik een foutmelding te zien dat er een probleem is met quicktime. geen andere foutmeldingen. overgeschakeld naar de comptabiliteitsmodus maar dit lost het probleem ook niet op. misschien heeft iemand nog een tip om uit te proberen.
Zorg in ieder geval dat je videokaart driver up-to-date zijn.
|
|
 |
|
 |
|
margaret
|
Berichttitel: Geplaatst: do dec 06, 2007 9:20 pm |
|
 |
| Avonturier |
 |
|
|
vergat ik erbij te zetten maar de drivers van mijn grafische kaart nvidia geforce 6600 GT zijn up to date. heb nog weer eens geprobeerd maar helaas nog steeds zwart scherm. het stomme is dat als ik exit doe ik wel de aftitelingsrol van het spel te zien krijg.
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Geplaatst: do dec 06, 2007 10:16 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
Geregistreerd: zo okt 23, 2005 2:19 pm Berichten: 3924 Woonplaats: Rotterdam
|
|
Ik had eerder soortgelijke QuickTime problemen met X-Files: The Game. Ik heb toen mijn nieuw QT versie verwijderd, en een oude versie gedownload van de site van Apple. Ik heb niet degene van de CD gebruikt. Daarna werkte het gewoon. Nou weet ik niet of dit ook voor Myst geldt. Overigens heb ik de Masterpiece Edition zelf ook. Zal morgen even kijken of ik hem op mijn XP systeem werkend krijgt.
_________________ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)
|
|
 |
|
 |
|
margaret
|
Berichttitel: Geplaatst: do dec 06, 2007 11:17 pm |
|
 |
| Avonturier |
 |
|
|
Sneaker ik heb de oplossing gekregen van ubisoft:
inderdaad eerst alle bestaande quicktimefiles verwijderen.
daarna moest ik eerst de bijbehorende quicktime 4.0 die op de cd meegeleverd wordt, installeren en daarna de game.
het spel draait als een tierelier en mocht ik het uitgespeeld hebben en verder gaan met Riven, dan eerst de procedure weer herhalen. oude quicktime eraf en de quicktime die bij Riven hoort installeren en daarna het spel. bedankt voor het meekijken. hoef ook geen comptabiliteitsmode toe te passen, het spel werkt prima onder XP, wel moet ik volgens de aanwijzingen het spel altijd in de dvdromlade leggen.
|
|
 |
|
 |
|
Dave
|
Berichttitel: Geplaatst: do dec 06, 2007 11:19 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
Ik had precies hetzelfde met Wheel of Time. Toen moest ik ook eerst alle QuickTime dingen eraf halen.
Het zou echt ideaal als nieuwe versies van programma's ook de oudere bestanden af zouden kunnen spelen. Maar goed, dat blijkt nooit te doen te zijn 
|
|
 |
|
 |
|