Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Adventures » Adventures Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Blindside
 Bericht Geplaatst: za aug 11, 2012 4:41 pm 
Site Admin

Maar even een forumpost aangemaakt voor Blindside. Wat overzichtelijk en een langer leven beschoren dan de nieuwspost.

Voor de mensen die het nieuwsbericht gemist hebben, Blindside is een audio horror adventure die eerder al op de iOS systemen verscheen en nu verkrijgbaar is voor de PC en de Mac via de AppStore en Desure (voor de PC). In Blindside speel je een assistent professor genaamd Case die blind wakker wordt, zijn woonplaats is vernietigd en mysterieuze monsters hebben het op mensen voorzien. Kan je jezelf en je vriendin redden zonder ook maar iets te zien?

Zodra ik meer tijd heb om het spel te spelen zal ik hier wat uitgebreider posten hoe het spel als audio adventure werkt en of het wat is.

TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)

Profiel  

Berichttitel: Re: Blindside
 Bericht Geplaatst: vr aug 17, 2012 10:27 am 
Member

Ik neem aan dat je nog geen tijd hebt gehad om het spel goed te checken. Ik wacht rustig af :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: vr aug 17, 2012 1:29 pm 
Site Admin

Inderdaad nog geen tijd voor gehad. Wilde het vorig weekend doen, maar kreeg toen het geluid niet werkend op mijn computer (eigen, domme fout). Wellicht dat ik het straks na mijn werk nog even kan proberen, anders wordt het waarschijnlijk pas na het weekend. Komen tropische temperaturen aan dit weekend.

Profiel  

Bericht Geplaatst: zo aug 19, 2012 2:38 am 
Site Admin

Ondertussen iets verder gespeeld. Ik vind de besturing maar erg lastig. Ik denk dat ik de tutorial nog een paar keer moet doorspelen om het echt onder de knie te krijgen. Het meest verwarrende is dat je de pijltjes toetsen naar link en rechts ingedrukt kan blijven houden om rond te draaien, maar als je naar voren loopt moet je deze maar één keer indrukken. Heb constant de neiging om hem ingedrukt te houden waardoor je allerlei dingen door elkaar hoort. Case (de hoofdrolspeler) geeft namelijk bij alles waar die tegen aanloopt een beschrijving. Logisch uiteraard om de wereld zonder graphics te beschrijven, maar hierdoor ook behoorlijk verwarrend en het haalt je tevens een beetje uit het spel als hij ineens de westelijk muur uitroept. Het is gewoon vreemd. Tevens is de voice acting ook niet erg sterk. Hun toon past totaal niet bij de situatie. Ik zou zeker anders klinken als er monster mijn buren opeten.

Over monsters gesproken. Ik heb nog geen monster moeten verslaan. Mijn buurvrouw werd aangevallen en ik moest hem omzeilen en terugkeren naar mijn vriendin/vrouw. Het orienteren is erg zo lastig dat ik een paar keer doodging. De uitgebreide omschrijving hoe je moet lopen naar het volgende gedeelte van het spel is veel te gedetaileerd voor als je blind bent en te verwarrend om te onthouden en te orienteren tegelijk.

Binnenkort opnieuw beginnen en hopelijk eindelijk de besturing en orientatie onder de knie te krijgen. Denk dat dat het lastigste is maar dat er daarna zeker een interessante game in kan zitten. Op dit moment heb ik daar echter nog te veel problemen mee.

Profiel  

Bericht Geplaatst: zo aug 19, 2012 6:55 am 
Member

Sneaker schreef:
Het meest verwarrende is dat je de pijltjes toetsen naar link en rechts ingedrukt kan blijven houden om rond te draaien, maar als je naar voren loopt moet je deze maar één keer indrukken. Heb constant de neiging om hem ingedrukt te houden waardoor je allerlei dingen door elkaar hoort.

Dat lijkt mij een kwestie van even wennen, maar het is eigenlijk wel een beetje vreemd ja. Dan hadden ze links en rechts ook een enkele klik moeten geven denk ik (En dan 8 verschillende richtingen, Z, ZO, O, NO, N, NW, W, ZW).

Citaat:
Case (de hoofdrolspeler) geeft namelijk bij alles waar die tegen aanloopt een beschrijving. Logisch uiteraard om de wereld zonder graphics te beschrijven, maar hierdoor ook behoorlijk verwarrend en het haalt je tevens een beetje uit het spel als hij ineens de westelijk muur uitroept. Het is gewoon vreemd.

Inderdaad logisch om aan te geven waar je bent zonder graphics maar dus dan ook best irritant als dat continue gebeurt... Ze zouden misschien bepaalde dingen met geluidjes moeten vervangen i.p.v. spraak (Misschien beter om de eerste keer spraak te gebruiken en daarna geluidjes voor een bepaald iets zoals de westelijke muur, of afwisselend geluidjes en spraak). Net als bij een muur dan zo'n wrijvend geluid dat hij het met zijn handen aanraakt/overheen wrijft. Dat het de westelijke muur is maakt voorderest eigenlijk niet zoveel uit want als je de kamer onderzoekt dan moet je zelf toch een beeld schetsen, het is toch een adventure? :) Moet niet alles voorgekauwd worden.

Citaat:
Tevens is de voice acting ook niet erg sterk. Hun toon past totaal niet bij de situatie. Ik zou zeker anders klinken als er monster mijn buren opeten.

Dat is niet best in een spel waar geluid het belangrijkst is... Als een monster de buren aanvalt dan zou er toch een bepaalde angst in de stem moeten zitten, waarschijnlijk vanaf dat punt eigenlijk heel de tijd (En opbouwend). Als je dan tegen dingetjes aanloopt spreekt hij dan nog precies hetzelfde als voor de aanval? Zo ja dan waren de developers lui :)

Citaat:
Mijn buurvrouw werd aangevallen en ik moest hem omzeilen en terugkeren naar mijn vriendin/vrouw. Het orienteren is erg zo lastig dat ik een paar keer doodging. De uitgebreide omschrijving hoe je moet lopen naar het volgende gedeelte van het spel is veel te gedetaileerd voor als je blind bent en te verwarrend om te onthouden en te orienteren tegelijk.

Dan wordt de hele route dus voorgekauwd? Een soort van Quick Time Event dan? :(
Ik zei al in de comments van het nieuwsbericht (Ik ben Bart trouwens :)) dat dit mij lastig leek om te maken. Ze zouden eigenlijk monsters moeten maken die heel sloom zijn of de prooi stalken (Zodat je zeg maar bij iedere plek waar je heen loopt een soort van gegrom/gehijg hoort dat steeds harder wordt als je blijft staan en dan na 5 seconden of iets dergelijks ben je de sjaak, als je dan loopt naar een andere plek heb je weer 5 seconden, dit totdat je de kamer verlaat of een of andere gebeurtenis triggered). Dat gecombineert met hartkloppingen van je character kan nog best spanning opleveren bij de speler zelf. Een beetje het idee als bij die film waar ze niet in het licht mogen komen, gebeurde dat wel dan hoorde je gekrijs of iets dergelijks steeds harder en poef de persoon was ineens weg... Ben even de naam van de film kwijt.

Citaat:
Binnenkort opnieuw beginnen en hopelijk eindelijk de besturing en orientatie onder de knie te krijgen. Denk dat dat het lastigste is maar dat er daarna zeker een interessante game in kan zitten. Op dit moment heb ik daar echter nog te veel problemen mee.

De besturing en orientatie is inderdaad toch wel een beetje heel erg belangrijk ;)

Laatst bijgewerkt door TheVoiid op zo aug 19, 2012 1:24 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: zo aug 19, 2012 12:06 pm 
Member

Het concept lijkt me wel leuk; hopelijk komen er nog wat gelijkaardige spellen uit. In dat geval zouden na een tijdje deze tekortkomingen niet meer (mogen) voorkomen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Forumoverzicht » Adventures » Adventures Algemeen