Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Adventures » Adventures Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Welke adventure heb je net uitgespeeld
 Bericht Geplaatst: di sep 02, 2008 11:28 pm 
Member

Sam and Max: Season 1. De laatste episode lag al een tijdje om aandacht te schreeuwen. The Bright Side of the Moon is misschien wel de leukste aflevering uit het seizoen. Bosco komt hilarisch voor de dag, en Max' rol in het uitschakelen van de schurk... zelfs als hij lief is, heeft Max iets verontrustends. :) Abe Lincoln Must Die en Reality 2.0 blijven voor mij de andere hoogtepunten. Op naar Season 2. Die is een week of twee geleden eindelijk op DVD verschenen, dus dat wordt binnenkort een order plaatsen.

Volgende adventure wordt Under A Killing Moon. Nog nooit een Tex Murphy gespeeld, maar de recente aankondiging van Three Cards to Midnight spoorde me plotseling aan tot een kennismaking.

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo sep 03, 2008 8:33 am 
Adventure Hero

Goed om eindelijk eens te lezen dat Sam & Max gespeeld wordt hier :D

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo sep 03, 2008 5:28 pm 
Adventure Hero

Junaid schreef:
Goed om eindelijk eens te lezen dat Sam & Max gespeeld wordt hier :D

Inderdaad. Heb je nog iets aan onze reviews gehad? Of was dat niet nodig?

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo sep 03, 2008 6:39 pm 
Member

Ik was al met de serie begonnen toen ik me hier registreerde. Na Reality 2.0 ben ik het echter even uit het oog verloren. Ik heb hier achteraf wel een aantal recensies van S&M gelezen. Weet een van jullie toevallig of Season 2 ook widescreenresoluties ondersteunt? Ik vind het een beetje jammer om het spel in een window te moeten spelen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo sep 03, 2008 7:04 pm 
Adventure Hero

VonGlower schreef:
Ik was al met de serie begonnen toen ik me hier registreerde. Na Reality 2.0 ben ik het echter even uit het oog verloren. Ik heb hier achteraf wel een aantal recensies van S&M gelezen. Weet een van jullie toevallig of Season 2 ook widescreenresoluties ondersteunt? Ik vind het een beetje jammer om het spel in een window te moeten spelen.

Ik weet het niet, eerlijk gezegd. Er is wel een setup wizard aan het begin.

EDIT: Wikipedia zegt:
Citaat:
Season Two builds on Season One with more dynamic NPCs, an updated engine, a hint system, support for widescreen monitors, more realistic animations, and more mini-games within each episode.

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo sep 03, 2008 9:39 pm 
Member

Hoera, bedankt! :D 'More mini games'. Meestal haat ik die dingen, maar in Sam & Max-stijl kan ik ervan genieten.

Profiel  

Bericht Geplaatst: ma sep 22, 2008 10:27 pm 
Site Admin

X-Files: The Game uitgespeeld. Blijft een geweldige game alleen is het einde nogal trail-and-error. Ga nu overnieuw beginnen, kijken of er nog dingen anders zijn/gaan. Ik ga ook heel gemeen tegen Astadorian doen, kijken hoe dat het spel veranderd. Al blijft het verhaal wel hetzelfde.

TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)

Profiel  

Bericht Geplaatst: do okt 02, 2008 2:04 am 
Site Admin

Net Dirty Split uitgespeeld. Dit is een gratis adventure voor de PC maar wel helemaal top. Een geweldig verhaal, erg goede voice acting, heerlijk muziek en een erg tof grafisch stijltje. Het enige wat ik te klagen heb is dat er weinig puzzels zijn. Grotendeels zeer eenvoudige en logische (op de laatste na) inventory puzzels. Ik had graag wat kleine puzzeltjes gezien waarbij je wat meer moet nadenken. Verder is de inventory niet helemaal makkelijk. Wilde twee items combineren. De ene stond aan het begin van de inventory, de andere aan het einde. Duurde een tijdje eer ik van het begin naar het einde was en er zat een soort vertraging in. Had beter gekund.

Het is dus niet perfect, maar verder alleen maar lof. Bijna volledig door één man gemaakt en gratis. Maar als iemand mij had verteld dat deze adventure in de winkels te koop is, had ik hem gelijk geloofd en het spel gekocht.

Download het spel nu van zijn site

Profiel  

Bericht Geplaatst: vr feb 13, 2009 7:41 pm 
Site Admin

De afgelopen tijd Sam and Max: Hit the Road uitgespeeld voor de PC. Klik hier voor mijn review.

Daarnaast voor de DS Time Hollow uitgespeeld. Een goede adventure, maar na verloop van tijd is de nieuwigheid er wel van af. Maar de graphics, de muziek, de filmpjes en het verhaal is geweldig. Vooral ook het veranderen van dingen door terug in de tijd te gaan is erg leuk. Toch ga ik hem nog een keer helemaal doorspelen om het verhaal nog iets beter te begrijpen voor ik een volledige review schrijf. Er zijn toch nog wat dingen die ik beter wil begrijpen want door de vele veranderingen is het verhaal toch best complex.

Profiel  

Bericht Geplaatst: vr feb 13, 2009 8:29 pm 
Globale Moderator

Dead Reefs. Onder XP had ik heel veel last van bugs waardoor het spel regelmatig mijn hele PC liet hangen als ik door een deur wilde. Bovendien werden cut scenes vaak niet ingestart waardoor bepaalde geheime gangen bijvoorbeeld niet openden als ik een puzzel opgelost had. Het spel was daardoor onspeelbaar en ik had het dan ook al opgegeven. Kwam het laatst weer tegen en besloot het onder Vista nogmaals te proberen. Nu liep het vlekkeloos. Moest wel erg wennen aan de besturing en het feit dat je op de vreemdste momenten ineens dood kan gaan beviel me ook niet zo.

Verder The Colour of Murder, weer een leuke Carol Reed. Leek wel wat eenvoudiger op te lossen dan de voorgaande delen. Komt natuurlijk ook door het ingebouwde hintsysteem, als je echt niet weet waar je nog naar toe moet gaan hoef je niet meer rond te dwalen maar spiek je even op je kladblokje.

Time Hollow heb ik net vanmiddag gekocht, ben dus zeer benieuwd.

Profiel  

Bericht Geplaatst: di maart 10, 2009 9:52 pm 
Site Admin

Casebook Episode 1: Kidnapped uitgespeeld. Inderdaad het gevreesde speeltijd van net vier uur. Maar het was wel ontzettend gaaf. Vooral het gebruik van de video is tof en het acteerwerk is goed en geloofwaardig al is het verhaal wel wat voorspelbaar. Ik heb hier als FMV fan in ieder geval echt van genoten en het is leuk om een keer wat meer te doen in een CSI achtige game. Al zijn sommige gimmicky dingen wat te veel van het goede.

Verder ook de eerste episode van Sam & Max: Season One voor de Wii uitgespeeld. Humor was top, de puzzels niet zo obscuur als in Hit the Road (soms wel heel erg makkelijk), voice acting van Sam and Max geweldig, muziek heerlijk. Minpunten zijn de verschrikkelijke frame drops die echt veel verpesten (vooral de race scene is bijna niet te doen hierdoor). Soms lijkt het spel ook vast te lopen voor een moment, en dan komt er een load screen. Ook worden sommige zinnen op het einde afgebroken, hotspots een beetje klein (vooral tijdens gesprekken). De graphics ben ik nog niet tevreden over. Het ziet er ok uit, maar de camera doet waar het zelf zin in heeft, een aantal dingen zien er low poly uit en ik vind het 3D gewoon minder mooi dan het 2D origineel. Wel benieuwd naar episode 2.

Profiel  

Bericht Geplaatst: do maart 12, 2009 1:36 am 
Site Admin

De tweede episode van Sam & Max voor de Wii is wel heel snel voorbij. En het is ook allemaal zo simpel en eenvoudig. Heb nog niet echt een uitdaging gehad. Humor is wel leuk en het is grappig om in al die televisie shows te zitten, maar de constante frame rate drop en halve schijn vastlopers maakt het soms wel erg vervelend.

Profiel  

Bericht Geplaatst: vr maart 13, 2009 3:05 am 
Site Admin

Net episode drie van Sam & Max Season 1 voor de Wii uitgespeeld. Hij was erg leuk. Paar goede grappen en verwijzingen naar mafia films. Ook geweldig om een variant op Whack a Rat uit het origineel terug te zien. De puzzels waren op zich vrij voorspelbaar en makkelijk. Toch zat ik twee keer muurvast. De eerste keer had ik had juiste idee, maar kon ik nergens het object kwijt. Dit kwam doordat ik een hotspot compleet over het hoofd zag. Dit is ook te wijten aan de camera's. De overgang verloopt telkens niet lekker en omdat de belangrijkste locatie meerdere camera standpunten heeft, zag ik deze hotspot gewoon over het hoofd.
De tweede keer was in de achtervolging. Ik was daar zonder walktrough nooit en te nimmer achter gekomen. Heb echt een half uur rond gereden en geprobeerd om die mafia over de richel te krijgen. Erg jammer.

Over de graphics is mijn mening niet veranderd. Op zich prima, maar het mist de charme van het 2D origineel en de framerate drops op de Wii is verschrikkelijk.

Profiel  

Bericht Geplaatst: zo maart 15, 2009 11:00 pm 
Globale Moderator

The Abbey ookwel genaamd Murder at the abbey.
Ik vond het een heel prettig spel :) goed verhaal en mooi gemaakt!

Groet,

Sean

afteryard (heb het er maar als onderschrift bij gezet :P)

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo maart 18, 2009 12:33 am 
Globale Moderator

Ik heb zojuist de het tweede deel van Strong bad's cool game for attractive people uit.
Het was voor de review die ik deed; moet zeggen dat ik me ook met deze (had eerst het eerste gedaan) erg heb vermaakt!

op naar de derde!

afteryard (heb het er maar als onderschrift bij gezet :P)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Forumoverzicht » Adventures » Adventures Algemeen