Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Adventures » Adventures Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr sep 21, 2007 4:00 pm 
Site Admin

Vandaag de nieuwe Carol Reed Mystery, East Side Story, uitgespeeld. Het is opnieuw genieten van de prachtige beelden en heerlijke muziek. Ook de puzzels en het verhaal zijn weer goed. Op het gebied van gameplay is er wel wat te klagen, één puzzel is ontzettend dom en ik had meerdere malen een zeer vervelende bug met het geluid. Maar ik heb er zeker weer van genoten, op naar deel 5.

TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za sep 22, 2007 2:54 pm 
Avonturier

ook ik heb het spel helemaal uitgespeeld. ben benieuwd welke puzzel je dom vond, beste Sneaker. ze waren niet moeilijk, soms was het even uitproberen, maar ik heb geen walkthrough erbij gehaald. deze was lekker lang en het was leuk om zowel de tuinman als onze tattoe vriend weer even te zien, al waren het maar korte rolletjes dit keer van ze. en ja Mikael als schurk was ook wel een openbaring. heel leuk bedacht.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za sep 22, 2007 7:47 pm 
Site Admin

De verborgen doos met de vier knoppen. Ik had het code papiertje, ik wist dat dat op deze doos van toepassing was, maar ik had er nooit aangedacht dat het stond voor het aantal keer dat ik erop moest klikken. Ik had de verschillende combinaties in de verschillende volgorde uitgeprobeerd, maar aan de uiteindelijke oplossing had ik nooit gedacht.

Overigens zijn er meer teruggekeerd uit de vorige delen, maar dan in andere rollen. Dat is best wel raar omdat je ze andere rollen kent, maar het went snel.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo okt 31, 2007 8:11 pm 
Site Admin

Vandaag Phoenix Wright 3 voor de DS uitgespeeld. Weer een heerlijke Phoenix Wright game met een geweldig verhaal. De review volgt spoedig.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do nov 01, 2007 9:37 pm 
Avonturier

Agatha Christie Evil under the sun uitgespeeld. heerlijk spel, alleen die verwaande Poiret. maar leuk om te doen.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo nov 04, 2007 12:28 am 
Site Admin

Anacapri: The Dream uitgespeeld. Een hele zit. Zaten wat leuke dingen in maar ook veel slechte en frustrenden dingen. Review volgt spoedig.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di nov 27, 2007 11:18 pm 
Site Admin

Tussen het ziek zijn door een adventure voor de GBC uitgespeeld. Deja Vu 1 & 2: The Casebooks of Ace Harding. Een leuke adventure. Het verhaal was interessant al was het soms wel moeilijk te volgen. De graphics zien er erg goed uit. Zeker voor een GBC port van een NES adventure. De muziek vond ik ook goed, maar gaat soms wel irriteren. De gameplay is lastig. Je mist de muis en/of het touchscreen behoorlijk en het is wennen aan de interface. Maar het went, en het verhaal is interessant genoeg om te blijven volgen. Minder zijn alleen de vele goedkope manieren waarop je dood kan gaan in het spel en de soms onlogische puzzels. Vooral de puzzels waarbij je items moet droppen. Je kan overigens van alles oppakken dus je inventory is gigantisch. Maar al met al een aardige adventure. Review volgt spoedig.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo nov 28, 2007 6:18 am 
Globale Moderator

Darkness Within. Eindelijk weer eens een echte uitdaging :lol:
Ik denk dat er niet veel mensen zijn die dit op de Master Detective setting leuk vinden, maar ik vond het geweldig. Urenlang dingen onderstrepen in documenten ook al zit er misschien helemaal geen bruikbare aanwijzing in, prachtig. :D

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di dec 11, 2007 9:14 pm 
Avonturier

Runaway 2 uitgespeeld. Is me goed bevallen!

Profiel  

Berichttitel: Re: Welke adventure heb je net uitgespeeld
 Bericht Geplaatst: do feb 07, 2008 5:03 pm 
Site Admin

Darkness Within voor de PC uitgespeeld. Zit een beetje in twee strijd. Het spel is echt creepy en soms zelfs angstaanjagend. Heb regelmatig met kippenvel gezeten. Aantal zeer enge dingen. De sfeervolle en creepy muziek dragen hier ook aan bij, hetzelfde geldt ook voor de prachtige graphics. Tenminste, dat is als er geen karakters te zien zijn. Die zien er namelijk niet uit. Had ze dan weggelaten of er een andere oplossing voor bedacht, dit ziet er niet uit en dat is ontzettend jammer. Wat ook jammer is, is dat sommige puzzels erg onlogisch zijn. Erger is nog dat je eerst een actie moet uitvoeren, eer je bewijs op die manier kan bekijken, voordat je de puzzel op kan lossen. Iets wat ik verschrikkelijk vind in adventures. Verder kan het hele gedachten combineren me echt niet bekoren. Een optie die van mij weggelaten had mogen worden. Het onderstrepen is leuk, maar niet op de moeilijkste moeilijkheidsgraad. Hele boeken doorlezen met relevante informatie, maar als je het onderstreept, schijnt het niet belangrijk te zijn (of in ieder geval niet op dat moment. Gelukkig is er een optie om alleen dingen te onderstrepen als er een aanwijzing in staat. Dan wordt er aangegeven hoeveel hints er te vinden is. Iets wat naar mijn mening veel beter werkt.

Maar goed, mijn volledige review volgt spoedig. Zijn wat dingen die ik prachtig vind en wat dingen die ik verschrikkelijk vind. Zal het één en ander nog even goed moeten doordenken en tegen elkaar moet laten afwegen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: vr maart 07, 2008 3:20 am 
Site Admin

Penumbra: Black Plague voor de PC uitgespeeld. Voor mijn uitgebreide beschrijving kan je mijn post in deze threadbekijken of in de aankomende review. Maar tjonge tjonge wat een spanning en angst zit er in deze game. Het einde is een beetje bizar en ik moet het einde zeker nog even opnieuw door spelen en ook het eerste deel er nog even bijpakken. Om te zien of mijn vermoedens kloppen. Blijft in ieder geval lekker in mijn hoofd rondhangen.

Nu maar gaan slapen, al zou daar weinig van komen ben ik bang :wink:.

Profiel  

Bericht Geplaatst: di maart 18, 2008 2:03 pm 
Avonturier

vandaag The Lost Crown uitgespeeld. dit is een spannende maar lichte horroradventure, soms aardig creepy. hoofdpersoon is Nigel Danvers uit de game Darkfall. hij is gestrand op een klein stationnetje en moet via een moerasgebied naar het stadje Saxton toe. hij huurt daar een cottage waar het aardig spookt. hij krijgt vaak hulp uit onverwachte hoek en niet iedereen is degene waar die zich voor uitgeeft. je onderzoekt regelmatig met behulp van gadgets die je opgestuurd krijgt van je firma je eigen cottage. je onderzoekt ook het verdwijnen van de katten uit het stadje. er zijn veel geestverschijningen die je moet helpen om rust te vinden. zelf ben je op zoek naar een verloren gegane kroon van een oude saksische koning.
het spel is vrij lineair, je moet veel praten en alle opties benutten om verder te komen in de game. je bezoekt kerken, een oud landhuis, grotten, een museum, een duister bos en een oude verlaten mijn. kattenliefhebbers waaronder ikzelf zullen op een bepaald moment de rillingen licht over de rug lopen bij een bepaalde scene. puzzels zijn er ook in de game maar de oplossingen ervoor heb je dan al in bezit of liggen voor de hand. soms moet je even heen en weer lopen om bepaalde voorwerpen te verzamelen. o.a. snachts bij een kerk met behulp van de nightvisioncamera planten verzamelen was een beetje lastig.
doodgaan kun je gelukkig niet in de game en je kunt ook niet veel fout doen. als je niet verder komt op een bepaald moment, betekent het dat je nog niet alles onderzocht hebt of alle gespreksopties met personen hebt benut. vooral in het museum moet je veel juiste dingen doen op bepaalde momenten: je mag overdag bijv. geen foto's maken van de beheerder en probeer je het toch dan wordt je gesnapt door de bewakingscamera's en krijg je een vermaning. dus moet je op een gegeven moment snachts op onderzoek uitgaan.
ik heb deze game met veel plezier gespeeld en zal hem zeker nog eens herspelen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: di maart 18, 2008 2:22 pm 
Site Admin

Klinkt goed margaret, als ik dit zo lees past deze adventure precies in mijn straatje.

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo mei 21, 2008 10:57 am 
Site Admin

Apollo Justice voor de DS uitgespeeld en zit een beetje met gemengde gevoelens. Het is zeker geen slecht game, in tegendeel, ik heb hem weer met veel plezier gespeeld en vooral de laatste zaak red veel. Maar dit is wel de minste uit de serie.

Profiel  

Bericht Geplaatst: do jul 10, 2008 4:02 pm 
Site Admin

Dracula Origin uitgespeeld. Wordt een moeilijke review. Enerzijds heb je een interessant verhaal, goede muziek, prachtige graphics en een aantal zeer goede puzzels. Anderzijds heb je een verschrikkelijke anti climax, is Van Helsing een dief, wordt de logica regelmatig verloren en zijn er wat dingen aan te merken op de gameplay. Absoluut geen slecht adventure, maar er mankeert genoeg aan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Forumoverzicht » Adventures » Adventures Algemeen