Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Adventures » Adventures Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di jun 26, 2007 1:04 pm 
Site Admin

Grafisch ziet hij er inderdaad erg bijzonder uit. Hoe zijn de puzzels?

Mijn laatste adventure is Peasant's Quest, waarvoor ik een review heb geschren in onze nieuwe Grais adventures sectie (onder Overige aventures)

Erg grappig en nog best goed uitgewerkt voor een spel dat oorspronkelijk als grapje bedoeld was.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di jun 26, 2007 6:54 pm 
Member

Ik heb peasant's quest ook een tijd geleden ooit eens gespeeld, en ik kan me nog herinneren dat ik me goed vermaakt had met dat spel..

Nelly Cootalot heeft redelijk 'simpele' puzzels voor een beetje adventurespeler, ik vindt persoonlijk van het monkey island niveau (niet te moeilijk, en redelijk logisch).. Er zit wel 1 puzzel (laatste) in die ik niet leuk vond omdat het meer een trial and error puzzel was, en daar hou ik niet zo van..

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di jun 26, 2007 7:02 pm 
Member

Ik had er nog 1tje gespeeld vorige (ja ja, was weer in de mood voor enkele kleine adventures) die ik ook wel leuk vond.

Sidney finds employment
http://new.bigbluecup.com/games.php?act ... ail&id=827

Ook deze was redelijk makkelijk en ook redelijk snel uit te spelen. Wat voor mij redelijk makkelijk betekend, is wanneer ik niet naar een walkthrough hoef te grijpen ;) en ik kan je zeggen dat ik niet zoveel geduld heb om lang (uurtje of nog langer) op 1 ding te zitten zoeken..

Trouwens nog een echt geweldige 'korte' adventure, maar niet geschikt voor iedereen vanwege de 'horror' content:

White Chamber
http://www.studiotrophis.com/

Die is inclusief voice, en de puzzels zijn ook redelijk...

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo aug 01, 2007 7:06 am 
Member

Ik heb een paar weken geleden Gabriel Knight I: Sins of the fathers uitgespeeld. Ik kreeg het geluid niet aan de praat met de versie die ik had, maar dat gaf niet want het is echt een geweldig spel. Alle drie de GK spellen zijn juweeltjes en behoren wat mij betreft tot het beste wat het genre te bieden heeft.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: wo aug 01, 2007 7:16 pm 
Member

Helemaal mee eens, tsa! :D

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma aug 13, 2007 12:00 am 
Site Admin

Heb Delaware St. John 3 uitgespeeld. Vind het de beste Delaware tot nu toe. Er zijn veel dingen die ik erg goed vond. Zo is het spel een heel stuk langer, is de verlaten kermis een zeer creepy locatie, kan je spelen met Delaware en Kelly, is er een lekker creepy sfeertje en zijn er bijna geen gesloten deuren :D. Maar er zijn ook een aantal dingen die ik verschrikkelijk vond. Voornamelijk de erg kleine hotspots (sommige moet je echt per toeval tegen komen, anders kom je gewoon vast te zitten). Verder eindigd het verhaal heel erg plots, is erg geen duidelijke tweedeling in het verhaal (zoals in de vorige twee games), laten ze veel interessante kansen voor een langer verhaal liggen, verliezen ze soms de logica uit het oog, waren de cutscenes van minder kwaliteit, karakter animatie slecht en ik vond vooral de 3D karakters niks aan. Volledige review volgt spoedig.

TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma aug 13, 2007 7:53 am 
Pirate

Hallo Sneaker:

Oorspronkelijk was het de bedoeling om Delaware St. John Volume 3 The Seacliff Tragedy geheel als een 3D game te maken. Dit in tegenstelling tot de delen 1 en 2.

Maar omdat het team heel veel problemen kreeg met de "3D engine" waarop de game moest draaien heeft men door geldgebrek er maar van afgezien om deel 3 in 3D te maken.

Ik ben blij dat ze er vanaf hebben gezien want anders zou het ook geen point and click game meer zijn geworden, maar net zo'n beroerde toetsenbord besturing hebben gekregen als bijvoorbeeld Dead Reefs.

Nogmaals....de Delaware games worden ontwikkeld door een klein team met een klein budget en daarom mag je dit soort games, mijn inziens, niet vergelijken met games waar een miljoenen budget voor is uitgetrokken, en waar ook vaak heel veel mee mis is.

Overigens.......een review van deze Delaware games is niet nodig, want er zijn al zat reviews/besprekingen van te vinden. Ook in het Nederlands. Het lijkt mij een "herhaling van zetten". Maar goed....dat zie je wel meer op game sites.

De Delaware St. John games zijn een doorlopend verhaal over een jongeman die wil weten waarom hij als kind is ontvoert en wie zijn ouders zijn. Je kunt de 3 delen dan ook niet als aparte games zien maar je moet ze zien als episodes in het verhaal. Er zullen ongetwijfeld nog meerdere episodes volgen want met The Seacliff Tragedy is de zoektocht van Delaware niet afgelopen.

Vriendelijke groeten:
Louis Koot
http://home.hetnet.nl/~louiskoot

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma aug 13, 2007 11:13 am 
Site Admin

Met mijn opmerking over 3D doelde ik op de personages. In het eerste deel waren ze getekend in het tweede deel waren ze ook 3D en nu ook. Ik vind het er niet goed uitzien en had liever gezien dat ze het bij de tekeningen uit deel 1 hadden gehouden. Het past gewoon niet bij de rest van het spel, zeker de bewegingen in de filmpjes zien er zeer matig uit (vooral het wegrennen van Delaware was lachwekkend).

Die review gaat er overigens toch komen, we krijgen als crew van deze site de reviewexemplaren aangeboden om er wat mee te doen :wink:. Dat andere sites deze game ook gereviewd hebben, lijkt me niet meer dan logisch. Je betaald er 19,- Euro voor en wij reviewen het om te kijken of het je geld wel waard is.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma aug 13, 2007 12:54 pm 
Pirate

Bij voorbaat mijn verontschuldiging dat dit stukje niets van doen heeft met het oorspronkelijke onderwerp van dit topic, maar ik ben nieuwsgierig naar die review-versies van de games.

Ik heb altijd begrepen dat gamesbladen en gamesreview sites die review versies gratis krijgen van de uitgever.

Verleden jaar heeft één van de redacteuren van het plad PC-Gameplay hierover een artikel geschreven en min of meer uit de school geklapt. Vandaar dat ik weet dat een gamesblad niet al te kritisch mag zijn over een game, omdat het blad dan op een zwarte lijst komt te staan waardoor ze die review versies niet meer krijgen. En dan kunnen ze niet meer concurerent zijn met de andere bladen omdat zo''n blad toch meestal maanden voor de release datum een game bespreekt

Geld dit ook voor al die review sites?

Is zo'n review versie van een game wel representatief voor hoe de game uiteindelijk in de definitieve versie zal zijn?

Ik krijg geen review exemplaren. Moet de games gewoon kopen en dan spelen om er over te kunnen oordelen.

Vriendelijke groeten:
Louis Koot
http://home.hetnet.nl/~louiskoot

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma aug 13, 2007 1:34 pm 
Adventure Hero

Als dat zou is zouden wij nu op de zwarte lijst staan bij de uitgever van Paradise, en de uitgever van Delaware. Aangezien ik die beide slechte punten heb gegeven.

Mocht dit het geval zijn, dan vind ik dat erg laf van de uitgevers. Slechte kritiek geven doe je niet zomaar, ik niet tenminste, daar zit iets achter. Als de uitgever/developer daar niks over wil horen dat is het een slechte zaak. Zo kun je nooit een game maken die iets wordt. Mensen die blind zijn voor kritiek, vooral in de gamebusiness, zijn niet slim bezig.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma aug 13, 2007 1:54 pm 
Site Admin

louiskoot schreef:
Is zo'n review versie van een game wel representatief voor hoe de game uiteindelijk in de definitieve versie zal zijn?

Wij hebben van Lighthouse Interactive (uitgever van Delaware) review exemplaren van de Delaware serie gekregen. Dit zijn gewoon de exemplaren die ook in de winkels liggen en zijn dus de definitieve versie. Dit geldt ook voor alle andere review exemplaren die wij van andere bedrijven krijgen. Mocht het een beta versie of test versie zijn, dan staan ze in onze preview sectie. We vellen dan uiteraard ook geen definitief oordeel (met cijfers) want wellicht dat er nog dingen veranderen of aangepast worden.

Over een eventuele zwarte lijst heeft Veliremus al genoeg gezegd. Wij blijven gewoon kritiek uiten als een game het verdiend, lijkt me overige sterk dat alle game tijdschriften hetzelfde zijn als PC-Gameplay. Anders zou de Power Unlimited nog maar heel weinig games ter beschikking krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma aug 13, 2007 2:08 pm 
Adventure Hero

Sneaker schreef:
Anders zou de Power Unlimited nog maar heel weinig games ter beschikking krijgen.

Heh, right you are ;).

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma aug 13, 2007 6:03 pm 
Site Admin

louiskoot schreef:
Overigens.......een review van deze Delaware games is niet nodig, want er zijn al zat reviews/besprekingen van te vinden. Ook in het Nederlands. Het lijkt mij een "herhaling van zetten". Maar goed....dat zie je wel meer op game sites.

We proberen zo volledig mogelijk te zijn als adventurespellen site. Wat wij willen aanbieden aan onze bezoekers is een overzicht van de adventures die er zijn en ook zoveel mogelijk besprekingen van deze spellen te maken. Dat die ook elders te vinden zijn is prima.

Hoe meer meningen er over een spel te vinden zijn, hoe beter iemand die overweegt dit spel te kopen zich kan inlezen. Daarna kan hij of zij misschien makkelijker een beslissing nemen of het spel wel iets voor hem/haar is. :)

Van een eventuele zwarte lijst heb ik nog niks gemerkt. We zullen het merken als de Delaware episode 1 review online komt. Deze is (helaas) niet zo positief. Maar ik ben ervan overtuigd dat Lighthouse Interactive ook hierna nog steeds bereid is om spellen door te sturen.

Profiel  

Berichttitel: Ugly Prince Duckling
 Bericht Geplaatst: wo aug 29, 2007 8:30 pm 
Member

Ik heb net the Ugly Prince Duckling uitgespeeld, met Hans Christian Andersen in de hoofdrol. Het was een leuk spel. Hans was wel wat moeilijk te besturen, en soms raakte ik behoorlijk gedesorienteerd. Helaas waren de moeilijkste puzzels: "ik ben net een nieuw scherm binnengelopen. Waar ben ik eigenlijk en welke kant kijk ik op," en "ik weet wat ik moet doen maar waar is de hotspot?" Zelfs voor een spel voor kinderen, wat het overduidelijk is, is het wel erg gemakkelijk. Vooral aan het eind, waar je dingen moet 'zoeken' die duidelijk zichtbaar midden op het volgende scherm liggen. Ik heb geen moment hoeven nadenken over wat te doen. Dat was wat jammer. Maar de muziek was mooi, en de plaatjes ook dus ik heb me er wel mee vermaakt.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma sep 10, 2007 2:02 am 
Site Admin

Net Touch Detective voor de DS helemaal uitgespeeld. Best een aardige adventure, maar echt bijzonder wordt het nergens. De humor is leuk, de karakters zijn grappig maar het spel is te kort, te simpel (op een lastig geplaatste hotspot na) en het verhaal is niet echt bijzonder. Het ziet er wel goed (en apart) uit en heeft mooie muziek. Maar een echte topper of hoogvlieger is het zeker niet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Forumoverzicht » Adventures » Adventures Algemeen