Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Adventures » Adventures Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Welke adventure heb je net uitgespeeld
 Bericht Geplaatst: di maart 24, 2009 7:01 pm 
Avonturier

afgelopen dagen het spel Legend of Crystal Valley uitgespeeld. best een mooi spel, alleen de gesprekken zijn soms oeverloos lang net als bijv. in The Longest Journey. puzzels zijn gemakkelijk op te lossen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: do apr 09, 2009 1:00 am 
Site Admin

Net Sam & Max: Season 1 - Abe Lincoln Must Die! (ep 4) uitgespeeld. Qua humor denk ik wel één van de leukste. Helaas opnieuw wel weer erg makkelijk. Toch heb ik een hele tijd vastgezeten omdat ik een verkeerd idee had. De uiteindelijk oplossing was echt te obscuur voor woorden. Verder stoor ik me nog steeds een de lag in de Wii versie en de verschillende camera standpunten zijn vervelend. Vooral in The Oval Office. Maar verder een leuke episode. Nu snel verder met ep. 5, Reality 2.0.

TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)

Profiel  

Bericht Geplaatst: do apr 09, 2009 6:30 am 
Adventure Hero

Jammer dat de Wii versie zoveel lag heeft...

...Maar Abe Lincoln Must Die! is inderdaad de beste van seizoen 1. Chuck Jordan, een van de schrijvers van the Curse of Monkey Island zit vanaf deze aflevering bij het Telltale team en dat is echt te merken :D

Profiel  

Bericht Geplaatst: do apr 09, 2009 11:45 am 
Site Admin

De humor is echt leuk. Ook uit het niets ineens een liedje. De opmerkingen van Max die alles op wilt blazen (vooral die planeet). Prachtig.

Profiel  

Bericht Geplaatst: di apr 14, 2009 9:06 pm 
Site Admin

Nu Sam & Max Season 1 - Reality 2.0 uitgespeeld. Hij is geweldig. Qua humor niet de leukste (dat is voor mij Abe Lincoln Must Die), maar wel erg leuk met de vele verwijzingen naar andere games, toffe graphics en het gebruik van "oude muziek" is geweldig. De puzzels zijn niet echt moeilijk, maar wel perfect met het verhaal geïntegreerd en daardoor de beste in de serie tot nu toe. Vooral het wisselen tussen de twee realities en de terugkeer naar de tekstadventure waren absoluut geweldig. Voor mij tot nu toe de beste van seizoen 1.

De Wii gooide wel even roet in het eten op het einde. Zo'n erge lag heb ik nog niet meegemaakt. Hij leek wel compleet vast te lopen. Ik zou het nog een keer opnieuw kunnen proberen om te zien of het probleem nog een keer gebeurd. Maar de laatste save was van een tijdje terug. Nog een episode te gaan. Let's go to the moon :D.

@Junaid, wat waren de momenten waarvan je stil in een hoekje ging zitten ?

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo apr 15, 2009 12:13 am 
Site Admin

Sneaker schreef:
De Wii gooide wel even roet in het eten op het einde. Zo'n erge lag heb ik nog niet meegemaakt. Hij leek wel compleet vast te lopen. Ik zou het nog een keer opnieuw kunnen proberen om te zien of het probleem nog een keer gebeurd. Maar de laatste save was van een tijdje terug.

Toch nog een keertje hergespeeld en dit keer ging het een stuk soepeler (wel nog steeds frame rate drop, maar niet zo verschrikkelijk als de eerder). Vreemd.

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo apr 15, 2009 9:55 am 
Globale Moderator

Chronicles of Mystery: Scorpio Ritual uitgespeeld. Kort en makkelijk, maar wel leuk voor tussendoor. Op de PS2 en mijn handhelds ben ik allemaal moeilijke RPGs aan het spelen dus af en toe wat simpels is wel fijn :mrgreen:

Profiel  

Bericht Geplaatst: do apr 16, 2009 9:05 pm 
Site Admin

En Episode 6 (Bright Side of the Moon) van Sam & Max Season One voor de Wii uitgespeeld.

Een leuke episode, maar niet zo leuk als 4 of 5. Wel grappig om een aantal karakters uit eerdere delen te zien (Tic Tac Boom is briljant, vooral de eerste keer) en om meerdere Max's te zien. Qua puzzels is deze niet erg moeilijk en zelfs het eindgevecht is makkelijk. Kwam alleen twee keer vast te zitten omdat ik twee objecten in de eerdere delen alleen maar kon bekijken en er nu eigenlijk niet zoveel aandacht aan besteedde. Kwam hierdoor onnodig vast te zitten. Maar verder een leuke episode en een goede afsluiting van Season 1.

Heb wel gelijk even een PC Demo gedownload en dan valt toch wel op hoeveel minder de Wii versie eruit ziet. Wat wel erg positief is, is dat de Wii versie breedbeeld is. Je krijgt dus meer te zien aan de zijkanten in vergelijking met de PC versie. Maar het ziet er nogal matig uit in vergelijking met de PC versie. Niet de karakters, maar vooral de gebouwen. Ik stap bijvoorbeeld naar buiten om naar Sybil of Bosco te gaan. Dan ziet dat er op de Wii ok uit. Maar als je de PC versie ernaast zet, zie je ook echt de naden tussen de bakstenen lopen en de bakstenen komen ook beter naar voren. De lucht ziet er in de PC versie heel strak (cartoony) uit. In de Wii versie ziet het er nogal hoekig uit. Kan je in de PC versie in de winkel van Bosco alles uitstekend lezen van een kleine afstand. In de Wii versie is het moeilijk om letters te onderscheiden.

Nu weet ik dat de Wii minder krachtig is dan de PC en de resolutie maar iets van 720x480 is. Maar waarom kan Sam & Max geen mooi bakstenen muurtjes laten zien en andere Wii games wel. RE4 bijvoorbeeld, of Zack and Wiki. Jammer dat ze niet meer aandacht aan deze port besteed hebben.

En dan heb ik het natuurlijk nog niet gehad over de zeer slechte frame rate, graphics glitches en zinnen die regelmatig een woord voor het einde worden afgebroken. Dat verpest helaas echt een heleboel.

Profiel  

Bericht Geplaatst: wo jun 03, 2009 10:49 pm 
Site Admin

Net Wallace & Gromit Episode 2 uitgespeeld. Hij is leuk, maar helaas wel erg kort en erg makkelijk. De puzzels bestaan grotendeels uit observatie puzzels maar vormen helaas weinig uitdaging. Ze zitten wel weer goed verweven met het verhaal, humor is weer goed en de graphics (coole regen), muziek en stemmen zijn weer dik in orde. Hoop dat deel drie wat pittiger wordt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: vr aug 14, 2009 10:20 pm 
Site Admin

Op vakantie Another Code (DS) uitgespeeld. Een erg leuke adventure. Er wordt leuk gebruik gemaakt van de DS, het spel heeft mooie graphics, heerlijke muziek en een goed verhaal. Wat alleen nergens over ging was dat ze voortdurend elkaars naam zeiden, de quiz was complete onzin en het einde gaf je een nep gevoel van keuze waar ik geen voorstander van bent (zie de review van de eerste episode van Tales of Monkey Island). Maar een leuke adventure dus ik ben nu klaar voor de Wii versie.

Profiel  

Bericht Geplaatst: di okt 13, 2009 2:23 pm 
Site Admin

Net Aha! I Got It! Escape Game voor de Wii uitgespeeld. Leuke adventure waarbij je uit de traditionele gameplay moet denken waarbij de Wii Remote echt een onderdeel van het spel speelt. Het is uiteraard niet perfect (vooral het handje is te groot van formaat), maar het is een leuke game en ondanks het kinderlijke uiterlijk behoorlijk pittig.

Profiel  

Bericht Geplaatst: di okt 13, 2009 8:38 pm 
Globale Moderator

Return To Mysterious Island. Lag al jaren op de plank met nog te spelen games maar ik kwam er niet aan toe. Nu Iceberg binnenkort deel 2 uit gaat brengen werd het toch eens tijd. Vond het erg leuk om te doen, veel dingen om te uit te proberen en te ontdekken en vaak verschillende manieren om een puzzel op te lossen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: do dec 10, 2009 11:40 am 
Site Admin

De zesde Carol Reed, Black Circle uitgespeeld. Het was weer heerlijk. Prachtige graphics van mooie omgevingen en zalige muziek. Verhaal was verder goed, met een spannend einde en aardige puzzels die niet erg moeilijk waren. Review volgt spoedig.

Profiel  

Bericht Geplaatst: za jul 24, 2010 12:13 pm 
Adventure Hero

voor op de nds Sherlock Holmes DS and the Mystery of Osborne House
uitgespeeld, erg leuke puzzels precies iets voor mij, niet te moeilijk haha. :P Alleen die quizen daar zat ik steeds beetje vast, daar hou ik niet van. Een goed verhaal, zeker een aanrader! :D

Profiel  

Bericht Geplaatst: di aug 31, 2010 12:08 am 
Pirate

Zojuist Blade Runner uitgespeeld! Een erg sterke game met een briljante sfeer. Sterk verhaal en ik ben blij dat ik hem gespeeld heb. Desondanks is het niet een absolute topper, drie en één halve ster.

Laatst heb ik ook nog The Last Express afgemaakt, helaas met een vercrackt einde als resultaat. Ooit zal ik de game nog eens opnieuw spelen maar daar ben ik nu nog niet aan toe. Ondanks een van de meest indrukwekkende spellen ooit! Vier sterren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Forumoverzicht » Adventures » Adventures Algemeen