Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Adventures » Adventures Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 568 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 38  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do sep 28, 2006 10:56 am 
Reiziger

Hm, misschien via DOSbox? Ik ken daar echter heel weinig van, hopelijk weet een van onze medespelers er meer van.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do sep 28, 2006 11:21 pm 
Reiziger

Ik heb mijn adventure-aankoop-stop maar volledig over boord gegooid. Bij MediaMarkt lagen volgende adventures bij de promoties van 3,99 Euro/spel:

- Secret of the Lost Cavern
- Sherlock Holmes: The Mystery of the Mummy
- Thorgal: Odin's Curse

Toch echt geen prijs. :D

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr sep 29, 2006 12:28 am 
Site Admin

Mooie koop inderdaad :)

Jullie kunnen voor het gezamenlijk spelen van Ark of Time wel een eigen topic aanmaken. Ik zag dat Ark of Time een DOS spel is (er is ook een playstation versie). De DOS versie zou onder DOSBOX wel moeten kunnen werken.

Op deze pagina hebben we uitgelegd hoe je oude spellen kunt spelen onder XP (puntje 3 behandelt DOSBOX).

http://www.adventure-island.nl/index.ph ... s/algemeen

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr sep 29, 2006 2:27 pm 
Reiziger

Super! Bedankt Dave. Ik heb nooit echt met DOSbox kunnen werken, maar met die D-Fend add-on moet het zelfs mij wel lukken denk ik. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo okt 01, 2006 6:35 pm 
Avonturier

Mal schreef:
Ik heb mijn adventure-aankoop-stop maar volledig over boord gegooid. Bij MediaMarkt lagen volgende adventures bij de promoties van 3,99 Euro/spel:

Ben ook maar even naar de MediaMarkt gegaan, maar die spellen lagen hier (in Nederland) helaas niet.

heb wel het volgende kunnen bemachtigen voor 4 euro:
    The Polar Express
    Broken Sword - The Sleeping Dragon
    Beyond Good & Evil (is dit een adventure?)
    The New Adventures of the Time Machine voor het schandalig lage bedrag van € 0,50

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo okt 01, 2006 6:42 pm 
Site Admin

Beyond Good and Evil is niet echt een adventure. Hij is wel ontzettend goed en een juweeltje wat het in de verkoop nooit goed heeft gedaan.

TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo okt 01, 2006 6:48 pm 
Avonturier

Sneaker schreef:
Beyond Good and Evil is niet echt een adventure. Hij is wel ontzettend goed en een juweeltje wat het in de verkoop nooit goed heeft gedaan.

Het zag er inderdaad wel leuk uit... maar er wordt ook wel in gevochten, dus was al aan het twijfelen of het een adventure was, maar denk dat ik hier wel veel plezier mee zal beleven

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo okt 01, 2006 6:59 pm 
Site Admin

Als je kan vechten, wil dat niet zeggen dat het geen adventure kan zijn (daar zullen nog wel achter komen met de review van Resident Evil: Deadly Silence als ik die uitgespeeld heb :wink:).

Maar het is gewoon een heerlijke game waarbij je ook zeldzame dieren moet fotograveren, sluipen als een Solid Snake of zoals in Splinter Cell en springen zoals in een aantal platformers en varen in boten waarbij je zelfs aan races meedoet. Dit alles in een prachtige wereld met leuke karakters.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo okt 01, 2006 9:28 pm 
Globale Moderator

Daarin verschillen we dan nogal van mening. Vechten, hoe weinig ook = action-adventure, punt. Fahrenheit, Silent Hill, Resident Evil, Beyond Good and Evil etc etc, zijn voor mij allemaal GEEN adventures. Je bent afhankelijk van zo snel mogelijk op knopjes drukken en hoe goed je op een doel kan mikken of weg kan duiken, en als je niet snel of handig genoeg bent ga je dood. Je kan het niet op je gemak uitvogelen door je hersenen te gebruiken, wat voor mij het belangrijkste kenmerk is van een adventure. Dreamfall is voor mij ook al over het randje, je kan het dan wel eindeloos vaak opnieuw doen maar voor sommige dingen ben je veel te veel op behendigheid aangewezen in plaats van intelligentie. Broken Sword 4 is wel een adventure, je moet soms wel eens iets binnen een bepaalde tijd doen, maar dat is altijd te beredeneren (je moet iets doen als iemand de andere kant op kijkt bijvoorbeeld) en je krijgt meer dan genoeg tijd om het te halen als je eenmaal weet wat je moet doen. Alleen als je het niet weet en maar wat probeert haal je het niet, je bent niet afhankelijk van je snelle reflexen en dat is bij Resident Evil etc wel zo.

Dat wil niet zeggen dat ik ze niet speel, of niet leuk vind, Dreamfall en Beyond Good en Evil zijn erg leuk, de eerste tweederde van Fahrenheit was ook erg goed, Silent Hill heb ik wel gekocht maar nog niet gespeeld, (Resident Evil lijkt me echt niks, sorry), maar het zijn gewoon geen adventures.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma okt 02, 2006 1:58 pm 
Reiziger

koalabeat schreef:
Mal schreef:

Ben ook maar even naar de MediaMarkt gegaan, maar die spellen lagen hier (in Nederland) helaas niet.

heb wel het volgende kunnen bemachtigen voor 4 euro:
    The Polar Express
    Broken Sword - The Sleeping Dragon
    Beyond Good & Evil (is dit een adventure?)
    The New Adventures of the Time Machine voor het schandalig lage bedrag van € 0,50

De mijne heb ik gevonden in MediaMarkt Antwerpen. kan inderdaad wel eens verschillen van winkel tot winkel. Maar interessante koopjes zijn er meestal wel in elke winkel te doen. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma okt 02, 2006 10:38 pm 
Site Admin

Vanya schreef:
Daarin verschillen we dan nogal van mening. Vechten, hoe weinig ook = action-adventure, punt. Fahrenheit, Silent Hill, Resident Evil, Beyond Good and Evil etc etc, zijn voor mij allemaal GEEN adventures. Je bent afhankelijk van zo snel mogelijk op knopjes drukken en hoe goed je op een doel kan mikken of weg kan duiken, en als je niet snel of handig genoeg bent ga je dood. Je kan het niet op je gemak uitvogelen door je hersenen te gebruiken, wat voor mij het belangrijkste kenmerk is van een adventure. Dreamfall is voor mij ook al over het randje, je kan het dan wel eindeloos vaak opnieuw doen maar voor sommige dingen ben je veel te veel op behendigheid aangewezen in plaats van intelligentie. Broken Sword 4 is wel een adventure, je moet soms wel eens iets binnen een bepaalde tijd doen, maar dat is altijd te beredeneren (je moet iets doen als iemand de andere kant op kijkt bijvoorbeeld) en je krijgt meer dan genoeg tijd om het te halen als je eenmaal weet wat je moet doen. Alleen als je het niet weet en maar wat probeert haal je het niet, je bent niet afhankelijk van je snelle reflexen en dat is bij Resident Evil etc wel zo.

Dat wil niet zeggen dat ik ze niet speel, of niet leuk vind, Dreamfall en Beyond Good en Evil zijn erg leuk, de eerste tweederde van Fahrenheit was ook erg goed, Silent Hill heb ik wel gekocht maar nog niet gespeeld, (Resident Evil lijkt me echt niks, sorry), maar het zijn gewoon geen adventures.

Daar verschillen we inderdaad over van mening. Ik vind Action Adventures namelijk ook gewoon adventures. Tuurlijk, je kan doodgaan en het is niet alleen maar je hersenen gebruiken, maar het is zeker een adventure. Je moet objecten verzamelen en puzzels oplossen om andere objecten te verkrijgen. Het mag dan geen 'klassieke' adventure zijn, maar een adventure is het zeker.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do okt 05, 2006 12:27 pm 
Avonturier

Ik heb op ebay een oud edutainment adventure over het weer (van Discovery Channel) gekocht, een promo-briefkaart van The Neverhood (om op mijn spelletjeskamer op het prikbord te hangen) en ik heb zojuist een pre-order geplaatst bij InteractCD voor Evidence: The Last Ritual. Ja, dat laatste is natuurlijk Sneakers schuld, die zet dat met koeien van letters op de voorpagina, wat moet ik dan... :lol:

Het is verschrikkelijk... bar en boos... :shock: en als ik bedenk wat er allemaal nog voor prachtspellen in de maak zijn, dan moet ik misschien een krantenwijkje erbij nemen. :roll:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do okt 05, 2006 4:14 pm 
Site Admin

Het spijt me :wink:.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr okt 06, 2006 5:43 am 
Avonturier

Sneaker schreef:
Het spijt me :wink:.

Geeft niks hoor, ik noteer jou gewoon voor het rondbrengen van de kranten op zaterdagmiddag... :twisted: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: vr okt 06, 2006 3:38 pm 
Avonturier

vandaag de engelse versie binnengekregen van secrets files of tunguska. dus die gaan we ook maar spelen na de duitse versie. mooie manual zat er trouwens bij evenals een aardige poster.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 568 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 38  Volgende

Forumoverzicht » Adventures » Adventures Algemeen