| Auteur |
Bericht |
|
Dave
|
Berichttitel: Wat is jullie visie op geweld in videospellen? Geplaatst: zo jul 09, 2006 11:47 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Dit topic is gemaakt naar aanleiding van onze nieuwe poll op de site.
Zet geweld in videospellen aan tot geweld in het dagelijks leven?
Ik denk zelf dat er een (kleine) groep gamers is die wel degelijk beïnvloed wordt door computerspellen. Door veel bezig te zijn met gewelddadige spellen met het liefst zoveel mogelijk bloed kan het zijn dat de kijk hierop verandert.
Ik wil daarbij niet zeggen dat deze groep ook moorden gaat plegen, omdat ze dat nu eenmaal in de spelletjes ook doen. Ik zeg dat ze in hun sociale doen en laten misschien minder geremd voelen bij het zien/gebruiken van geweld.
Wat vinden jullie hiervan?
Laatst bijgewerkt door Dave op do sep 07, 2006 7:10 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
|
|
 |
|
 |
|
Landje
|
Berichttitel: Geplaatst: zo jul 09, 2006 12:40 pm |
|
 |
| Avonturier |
 |
Geregistreerd: zo aug 07, 2005 4:09 pm Berichten: 277 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Ik vind het verschrikkelijk , moet het nou altijd geweld en gore bloed in de game's .
Er zijn zat games zonder geweld en dat vind ik heel prettig .
Zoiets moet het afgeschaft worden , er is al zoveel geweld op de wereld .
_________________ Liefs , Landje 
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Geplaatst: zo jul 09, 2006 12:56 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
Geregistreerd: zo okt 23, 2005 2:19 pm Berichten: 3924 Woonplaats: Rotterdam
|
Heb gekozen voor onzin. Want dat is het ook. Er zit gewoon een steekje los bij al die gasten. Kan me er altijd zo druk om maken. Het ligt echt niet aan games. Ik speel ook graag hersenloze shooters waarbij ik graag alles wat beweegt afknal, maar dat maakt me niet geweldadig. Slecht opvoeding, achtergrond, karakter en of je knettergek ben, maak je geweldadig. Games niet. Net als censuur in spellen. Ook zo'n onzin (groen bloed bijvoorbeeld  ). En films zorgen er ook niet voor dat je geweldadig ben, maar dat is weer een ander onderwerp.
_________________ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)
|
|
 |
|
 |
|
Dave
|
Berichttitel: Geplaatst: zo jul 09, 2006 1:04 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Vaak zit er inderdaad een steekje los bij de gasten die geweld plegen. Ook zijn het vaak niet de meest slimme mensen.
Maar geweld in videospellen kan die mensen een extra zet geven, of een laatste barriere om geweld te plegen weghalen...
Ik denk in ieder geval dat geweld in spellen in de meeste gevallen inderdaad niet veel invloed heeft, maar dat dus bij een bepaalde groep mensen het wel degelijk iets kan losmaken.
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Geplaatst: zo jul 09, 2006 1:57 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
Geregistreerd: zo okt 23, 2005 2:19 pm Berichten: 3924 Woonplaats: Rotterdam
|
Neem nou die gasten van de Columbine High School-moorden. Die zouden zijn gepleegd naar aanleiding van de FPS Doom, Quake en Duke Nukem. Behalve dat ik totaal geen connectie ziet tussen de monsters en gedrochten uit het spel en de kinderen en leerkrachten op de school, ligt het grote probleem dat de jongens makkelijk aan wapens kunnen komen in Amerika. De ouders klaagden alle "betrokken" games bedrijven aan en ook enkele film maatschappijen (ze keken naar The Basketball Diaries). Maar niemand gaf de schuld aan de wapens of dat die gasten gewoon gestoord waren. Nee, het was natuurlijk allemaal de schuld van de videogames.
Overigens iets afzijdig van geweld maar dit slaat ook nergens op.
Pokemon-Paradijs.nl schreef: Kleuter wilde als Pokémon vliegen
ISTANBOEL - Een Turkse jongen die net als Pokémon-monsters wilde vliegen, is vanaf de zevende verdieping van zijn huis naar beneden gesprongen. De vierjarige overleefde zijn val als door een wonder. Hij brak alleen zijn linkerbeen. Turkse psychiaters waarschuwen ouders ervoor dat het zeer populaire Pokémon-spel kan leiden tot riskant kopieergedrag.
Right  .
_________________ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)
|
|
 |
|
 |
|
Junaid
|
Berichttitel: Geplaatst: zo jul 09, 2006 2:47 pm |
|
 |
| Adventure Hero |
 |
Geregistreerd: ma jul 05, 2004 3:29 pm Berichten: 1283 Woonplaats: Cheese City
|
|
Ja precies, als zo iemand spellen zo extreem gaat nadoen ligt dat aan de opvoeding en de persoon zelf, niet aan de creaties van gamemakers.
Horrorfilms worden toch ook nog steeds gemaakt? Daar hoor je tegenwoordig niemand meer over als er iemand weer psycho wordt, het zijn altijd de games deze dagen...
Geweldadige games maken mij niks uit. Het gaat mij allemaal om het verhaal en de gameplay, als daarbij geweld komt kijken maakt het mij helemaal geen ene fluit uit.
_________________ ...met mijn kop!
|
|
 |
|
 |
|
Margarita
|
Berichttitel: Geplaatst: ma jul 10, 2006 10:38 am |
|
 |
| Adventure Hero |
 |
Geregistreerd: do aug 12, 2004 1:14 pm Berichten: 1251 Woonplaats: Gelderland
|
Sneaker schreef: Ik speel ook graag hersenloze shooters waarbij ik graag alles wat beweegt afknal, maar dat maakt me niet geweldadig. Slecht opvoeding, achtergrond, karakter en of je knettergek ben, maak je geweldadig. Games niet. Net als censuur in spellen. Ook zo'n onzin (groen bloed bijvoorbeeld  ). En films zorgen er ook niet voor dat je geweldadig ben, maar dat is weer een ander onderwerp.
Ik sluit me hierbij aan.
|
|
 |
|
 |
|
Veliremus
|
Berichttitel: Geplaatst: ma jul 10, 2006 10:59 am |
|
 |
| Adventure Hero |
 |
Geregistreerd: wo apr 13, 2005 2:54 pm Berichten: 1708 Woonplaats: Hintham
|
|
Totale bullshit! Games krijgen altijd de schuld! Er bestaat een boek ("Everything that's bad, is good for you") dat gaat over hoe boeken zouden worden ontvangen als games eerst waren. Dan zouden boeken worden beschrijven als: Ondiep, niet prikkelend, te linear, onveranderbaar etc. Dus ze moeten niet zeiken, bij elke "nieuwe" media komt die gezeik, bij games toevallig meer omdat het interactief is. Inderdaad Junaid, dan is er iets mis met die mensen en niet de games. Het zou net zogoed een film of boek kunnen zijn wat dat geweld triggert bij hen...
|
|
 |
|
 |
|
Hobbes
|
Berichttitel: Geplaatst: di jul 11, 2006 12:36 pm |
|
 |
| Avonturier |
 |
Geregistreerd: wo jul 07, 2004 9:50 pm Berichten: 365 Woonplaats: Prinsenbeek
|
Sneaker schreef: Heb gekozen voor onzin. Want dat is het ook. Er zit gewoon een steekje los bij al die gasten. Kan me er altijd zo druk om maken. Het ligt echt niet aan games. Ik speel ook graag hersenloze shooters waarbij ik graag alles wat beweegt afknal, maar dat maakt me niet geweldadig. Slecht opvoeding, achtergrond, karakter en of je knettergek ben, maak je geweldadig. Games niet. Net als censuur in spellen. Ook zo'n onzin (groen bloed bijvoorbeeld  ). En films zorgen er ook niet voor dat je geweldadig ben, maar dat is weer een ander onderwerp.
Ik sluit me hier bij aan het is niet voor niks een spelletje..mensen die het nadoen zijn ziek in de hoofd
|
 |
|
Danuta
|
Berichttitel: Geplaatst: ma jul 17, 2006 5:07 pm |
|
 |
| Reiziger |
 |
Geregistreerd: di aug 03, 2004 1:13 pm Berichten: 114 Woonplaats: Nieuw Beijerland
|
Ik denk dat als mensen erg labiel zijn en veel geweld-games spelen, zij dan nog meer van de realiteit afgesloten worden, en gaan denken dat wat in games kan, ook in de echt wereld kan. Misschien wel zonder echt te beseffen dat in de echte wereld mensen ook echt doodgaan als er op ze geschoten wordt.
Zoals bijvoorbeeld heel kleine kinderen echt geloven dat er onder hun bed een monster woont (of in de kast) om als ze ouder worden te ontdekken dat schaduwen niet eng zijn (alhoewel ik nog altijd een beetje angstig ben in het donder).
Misschien dat sommige mensen hun stoere droomwereld niet kunnen of willen verlaten en dus ook in de reeele wereld de grote baas willen spelen.

|
|
 |
|
 |
|
thYs
|
Berichttitel: Geplaatst: vr jul 21, 2006 1:39 pm |
|
 |
| Member |
Geregistreerd: wo mei 31, 2006 5:23 pm Berichten: 19 Woonplaats: Den Bosch
|
|
Of misschien kunnen veel mensen juist hun agressie kwijt in FPS/Fighting games.
_________________ What did one snowman say to the other snowman?

|
|
 |
|
 |
|
Veliremus
|
Berichttitel: Geplaatst: vr jul 21, 2006 2:47 pm |
|
 |
| Adventure Hero |
 |
|
thYs schreef: Of misschien kunnen veel mensen juist hun agressie kwijt in FPS/Fighting games.
Ja, ik vind het altijd lekker als ik boos ben om effe te knokken op de PS2 of PC. Hoef ik het niet in het echt te doen.
|
|
 |
|
 |
|
Junaid
|
Berichttitel: Geplaatst: vr jul 21, 2006 8:14 pm |
|
 |
| Adventure Hero |
 |
Geregistreerd: ma jul 05, 2004 3:29 pm Berichten: 1283 Woonplaats: Cheese City
|
Crypto schreef: thYs schreef: Of misschien kunnen veel mensen juist hun agressie kwijt in FPS/Fighting games. Ja, ik vind het altijd lekker als ik boos ben om effe te knokken op de PS2 of PC. Hoef ik het niet in het echt te doen.
Oh ik loop altijd even naar buiten in zulke gevallen en sla een paar kids (jonger dan mij natuurlijk) in elkaar. Maar die acties zijn niet geinspireerd door games dus ik ben niet knettergek hoor 
_________________ ...met mijn kop!
|
|
 |
|
 |
|
Veliremus
|
Berichttitel: Geplaatst: za jul 22, 2006 9:28 am |
|
 |
| Adventure Hero |
 |
|
Junaid schreef: Crypto schreef: thYs schreef: Of misschien kunnen veel mensen juist hun agressie kwijt in FPS/Fighting games. Ja, ik vind het altijd lekker als ik boos ben om effe te knokken op de PS2 of PC. Hoef ik het niet in het echt te doen. Oh ik loop altijd even naar buiten in zulke gevallen en sla een paar kids (jonger dan mij natuurlijk) in elkaar. Maar die acties zijn niet geinspireerd door games dus ik ben niet knettergek hoor 
Kinderen: "Aaah! Daar komt die game-freak weer!! Ren voor je leven!!"
|
|
 |
|
 |
|
Veliremus
|
Berichttitel: Geplaatst: wo apr 18, 2007 7:09 pm |
|
 |
| Adventure Hero |
 |
|
Ja hoor, het is weer zo ver. Virginia, we weten het allemaal. En meteen zijn Jack "I-wanna-sue-Take Two-because-I'm-a-lame-idiot" Thompson en Dr. Phil van de partij om games te beschuldigen.
http://www.gamer.nl/doc/38658
http://www.gamer.nl/doc/38655
Maaaaaar de wapenwet in Virginia, neee joh, die is echt tof. Je kunt als je 12 bent zonder ID wapens kopen. Niks aan de hand, joh! En meneer Cho heeft in een instituut gezeten, iedereen vond hem al geflipt en er is niks aan gedaan.
Oh, en nog effe een persoonlijk bericht voor meneer Thompson: "HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA."

|
|
 |
|
 |
|