|
| Auteur |
Bericht |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Welke game heb je net uitgespeeld? Geplaatst: do dec 29, 2005 2:55 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
Geregistreerd: zo okt 23, 2005 2:19 pm Berichten: 3926 Woonplaats: Rotterdam
|
Kon hier eigenlijk geen thread over vinden, maar welke game heb je net uitgespeeld. En belangrijker, wat vond je ervan.
Ik zal zelf maar even het spits afbijten.
Heb net Metroid Fusion uitgespeeld voor de GBA. Wat een vette game zeg. Echt een heerlijke game. Het eindgevecht is echt subliem. Vechten tegen iemand die even goed, snel dan wel niet beter, sneller en sterker is. Gaf een ontzettende kick toen ik die versloeg. Verder is de game zo uitgebreid en afwisselend. Soms kom je niet op een bepaalde plek, maar na een upgrade krijg je een nieuwe vaardigheid en kan je die plek wel bereiken. Erg gaaf. Het spel ziet er ook erg goed uit en de vijanden zijn pittig. Vooral de eindbazen. Zeker omdat je eerst hun zwakke en sterke punten uit moet zoeken. Overigens wordt het soms bij de eindbazen een beetje onoverzichtelijk. Je loopt constant te schieten en soms ben je jezelf kwijt. Maar dat maakt niets uit. Maakt het alleen maar spannender. Dus een absolute topgame en aanrader. Hopelijk krijg ik morgen Metroid: Zero Mission binnen kan ik snel verder met nog een mooie top Metroid game (en als ik die daarna uitgespeeld heb, unlock je de originele NES game. Dus twee games voor de prijs van één  ). Kan voorlopig ook nog met deze aan de slag. 7:30 uur op de klok en 46 % van de objecten gevonden.
_________________ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)
Laatst bijgewerkt door Sneaker op za jan 20, 2007 12:47 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
 |
|
 |
|
Veliremus
|
Berichttitel: Geplaatst: do dec 29, 2005 11:20 am |
|
 |
| Adventure Hero |
 |
Geregistreerd: wo apr 13, 2005 2:54 pm Berichten: 1708 Woonplaats: Hintham
|
|
Leuke topic.
Ik heb pas de storyline van Starwars:Battlefront II uitgespeeld. Battlefront II overtreft zijn voorganger op vele vlakken, maar ik hou het alleen maar op de storyline dit keer: Je volgt dit keer The 501ste (five-o-first) legion. Je speelt het verhaal van Starwars vanaf episode II, maar dan vanuit de ogen van de clones. Ik vond het verhaal best leuk om te spelen, je ziet goed hoe de clones uiteindelijk stormtroopers worden. En wat is er nou vetter dan bekende Starwars gevechten naspelen (Inclusief Jedi). Gelukkig is er nu nog zat te doen in dit spel.
|
|
 |
|
 |
|
Veliremus
|
Berichttitel: Geplaatst: do dec 29, 2005 3:18 pm |
|
 |
| Adventure Hero |
 |
|
|
Nog een, net 10 minuten geleden:
Prince of Persia: Two Thrones het derde, laatste, en beste deel. Prachtige locaties, super brute moves, goed verhaal en een prachtig einde. Heel vette game!
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Geplaatst: ma jan 02, 2006 2:28 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
En vanmiddag Metriod: Zero Mission uitgespeeld. Jammer genoeg was de game een beetje een teleurstelling na het sublieme Metroid Fusion. Het spel is op te delen in twee gedeeltes. Het eerste gedeelte is matig. Het speelt even lekker als Fusion, ziet er even goed uit als Fusion, het sfeertje is even lekker als Fusion, maar hij is lang niet zo goed als Fusion. Mis een duidelijk verhaal in en had geen duidelijk doel. Liep dus ook regelmatig volkomen doelloos rond. Op zoek naar een opening waar ik in moest. Vooral op het einde had ik totaal geen idee wat ik nu moest doen. Dit was in Fusion veel duidelijker. Bovendien was Zero Mission nogal simpel. De vijanden zijn behoorlijk makkelijk te verslaan en als je volkomen doelloos rondloopt, valt er niet veel te doen en wordt het erg saai omdat er dus ook geen vaart in zit.
Het tweede deel is weer van hetzelfde kaliber als Fusion. Je begint met een simpel pistooltje en eindig in je mooie pak. Dit gedeelte is lekker spannend en belangrijker er zit een flinke vaart in. En er is een verhaal. Maar jammer genoeg duurt dat veel te kort.
In totaal was ik in 6:30 klaar. En dat had veel korter geweest, ben ruim anderhalf uur bezig geweest met het hopeloos rondlopen op zoek naar het doel waar ik heen moest.
Overigens is er als je Zero Mission linkt aan Fusion, een Gallery te unlocken. En Samus ontmaskert zich daarin en ze ziet er waanzinnig goed uit . Nog een leuk extraatje wat je krijgt, de originele NES versie. Maar ik vind er nu al niet veel aan, na de twee nieuwe 2D metroids. Kan niet eens schuin schieten en er is helemaal geen plattegrond te vinden. En dan speelt het nog eens sloom ook. Misschien meer eens gaan spelen als ik geen spellen meer heb. Overigens ben ik de hoogste bieder op eBay voor Super Metroid. Hoop dat ik hem win. Want het smaakt naar meer.
_________________ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.TKA: (NEW: Broken Sword 2, Light and Darkness The Prophecy)
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Geplaatst: ma jan 09, 2006 10:29 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Vandaag Castlevania: Aria of Sorrow uitgespeeld. Het einde viel me tegen. Had het idee van, was dat het nou? Maar lees nu net op internet dat ik moeilijk moet uitspelen om een andere einde te krijgen en ook door de zwart bewolkte door te komen. Dus maar weer overnieuw beginnen. Wel een vette game overigens. Ziet er waanzinnig goed uit, speelt heerlijk, de wapens zijn vet, de monsters zijn dat ook en de muziek is top. Bovendien zijn sommige eindbazen erg pittig. Vooral de Dood is erg moeilijk.
Lees overigens op een ander forum helemaal overnieuw spelen niet nodig is. Ik moet schijnbaar wat met die drie boeken doen om verder te komen. Vanavond maar even naar kijken.
Maar zeker een aanrader want de game speelt vertrouwd lekker weg.
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Geplaatst: do jan 12, 2006 4:27 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
Heb gisteren opnieuw Castlevania Aria of Sorrow uitgespeeld. Iemand op een ander forum wees me op drie boeken en bij behorende zielen, die een andere einde zouden teweeg brengen. Dit was dus wat ik mistte, wat een geweldig einde. Beetje netals Metroid Fusion vecht je eerst tegen iemand die gelijk aan jou is in snelheid en kracht wat een erg spannend gevecht is. En vervolgens (na een aparte wereld te doorlopen) tegen Chaos. Wel erg vet om de transformatie te zien van Soma naar Dracula . Erg vette game. Met een super einde. Smaakt naar meer, ga gelijk Castlevania voor de DS halen. Kan er pas morgen mee spelen, maar morgen gaat mijn DVD- en Gameloze maand in dus nog gauw op de valreep kopen  .
|
|
 |
|
 |
|
Dave
|
Berichttitel: Geplaatst: vr jan 13, 2006 11:27 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
Heb eergisteren Knights and Merchants uitgespeeld  Een strategiespel die ik al jaaaaren heb, en ook al minstens 5 keer heb uitgespeeld. Maar hij blijft leuk. Naast missies waarbij je dorpen moet bouwen heb je ook missies waar je alleen veldslagen moet leveren, en best pittig ook nog. Erg leuk spel!
|
|
 |
|
 |
|
michael
|
Berichttitel: Geplaatst: vr jan 13, 2006 2:10 pm |
|
 |
| Member |
 |
Geregistreerd: vr dec 16, 2005 9:42 pm Berichten: 38 Woonplaats: België, prov Antwerpen
|
hey Dave  , is Knights of Merchants een moeilijk strategiegame? Ik heb zelf nog nooit een strategiegame gespeeld en ben wel beetje op zoek naar een goede, maar niet al te moeilijke game van dit genre! Iets voor een beginnende strategiegamer dus  Ik heb eens Anno 1602 gekocht, maar die wou indertijd niet op m'n pc draaien  ! Ik ben ben (denk ik) halfweg in Ni Bi Ru en vind het een tof spel Is wel te merken dat het dezelfde makers zijn van The Black Mirror. Mooie graphics, klanken, muziek...enkele pittige puzzels... Ik ben nu aan de Tempel in Mexico 
_________________ Ik ben momenteel met verschillende adventures bezig... Oops...beetje té veel tegelijk hé  ? Elke Adventure met goede puzzels enz kunnen me zeker bekoren!
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Geplaatst: vr jan 13, 2006 2:26 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
<!--QuoteBegin-michael+Jan 13 2006, 02:10 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td> QUOTE (michael @ Jan 13 2006, 02:10 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> is Knights of Merchants een moeilijk strategiegame? Ik heb zelf nog nooit een strategiegame gespeeld en ben wel beetje op zoek naar een goede, maar niet al te moeilijke game van dit genre! Iets voor een beginnende strategiegamer dus  Ik heb eens Anno 1602 gekocht, maar die wou indertijd niet op m'n pc draaien  ! [/quote] Mijn eerst strategie games was Dune 2 en later Dune 2000, maar Starcraft en Starcraft Brood War stool mijn hart. Ik kan je Starcraft dan ook van harte aanbevelen. Het verhaal is goed, het ziet er goed uit en je manschappen en de monsters van de tegenstanders zijn goed uitgebalanceerd. Daarnaast zijn de cutscenes ook nog eens super mooi.
|
|
 |
|
 |
|
Veliremus
|
Berichttitel: Geplaatst: za jan 21, 2006 11:04 am |
|
 |
| Adventure Hero |
 |
|
Ik heb Fahrenheit/Indigo Prophecy uitgespeeld. Ik vond het een fantastisch spel, alles klopte. Het was spannend, mooi, zielig, eng, meeslepend, noem maar op. Het einde was inderdaad niet fantastisch, maar ik vond het niet zo verschrikkelijk slecht, misschien heb ik het op een andere manier uitgespeeld. Maar jullie lezen meer hierover in mijn volgende review, als ik daar nog tijd voor heb. Binnenkort komt trouwens ook nog een artikel van mijn over...dat houden we nog even achter  .
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Geplaatst: di jan 31, 2006 10:03 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Net voor de Nintendo DS Castlevania: Dawn of Sorrow uitgespeeld. Tenminste weer met een slecht einde. Er zijn namelijk meerdere eindes (net als bij vorige delen) dus zal nu op zoek gaan naar andere geesten die ik nog niet heb. En er zijn nog genoeg plaatsen die ik nog op de kaart in moet kleuren.
Maar het spel is goed, ziet er fantastisch uit, klinkt geweldig, speelt lekker weg en de monsters en wapens zien er weer super uit. Ook het verhaal is interessant en het anime filmpje in het begin is super. Daarnaast is de typische Castlevania sfeer weer top. Bovendien zijn de twee schermen ideaal. Onderin gewoon het spelveld waar alle actie gebeurt. En het bovenste scherm kan je je plattegrond zien of je status informatie. Dit werkt super omdat je direct het overzicht heb.
Maar, de overige functies van de DS worden nauwelijks gebruikt en dat is jammer. Je gebruikt alleen het touchscreen om soms blokjes weg te tikken en Magic Seals te tekenen. Dit laatste is leuk, om een eindbaas (die weer indrukwekkend zijn) te verslaan, moet je op een gegeven moment snel het Magic Seal tekenen. Leuk, maar moet wel snel dat pennetje uit de achterkant halen. Niet erg handig. Bovendien zat ik op een gegeven moment helemaal vast. Ik wist dat ik naar de kamer met het tijdskonijn moest komen, maar ben dik twee weken bezig geweest om die kamer te vinden.
Maar ga vanavond gauw verder om de rest van de kaart te ontdekken en <!--SPOILER BEGIN--><div onClick="openClose('d879dbcf2ca7c7eeebf3cfb6870de344')" style="font-weight: bold">Click For Spoiler</div><div id="d879dbcf2ca7c7eeebf3cfb6870de344" style="display:none"><!--SPOILER END-->onder andere de "ga door de spiegel" geest of iets dergelijks<!--SPOILER DIV--></div><!--SPOILER DIV--> te verkrijgen, dan kan ik verder met hopelijk het goede einde.
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Geplaatst: vr feb 03, 2006 1:41 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
Heb Castlevania: Dawn of Sorrow opnieuw uitgespeeld, alleen dit keer met het goede einde. En man, wat een vet eindgevecht. Precies wat je verwacht van een Castelvania game. Veel actie, reuze grote en sterke eindbazen. Zeker de hele wereld die komt nadat je door de zwartbewolkte gat springt. De eindbazen zijn ook vet. Eerst het grote vuurmonster achter de spiegel, de Dood en zijn twee vorm die verschikkelijk moeilijk te verslaan is. Om over de laatste eindbaas nog maar te zwijgen. Denk je, "goh wat makkelijk, nu al verslagen." Maar dan staat die op  . Kortom de game is met het beste einde nog vetter en moeilijker. Ook het fuseren van wapens met je zielen zijn erg vet. Op het einde had ik de zeis van de doos (na een fusie met de Death Soul en de de Gouden Bijl) erg mooi wapen. Ook is de ziel van de Final Guard ook erg handig. Onsterfelijk schild, maar het vreet energie. Dus een top game, alleen jammer dat ze de functies van de DS nauwelijks benutten. Al zou ik niet meer zonder het tweede scherm met plattegrond kunnen. Nu alleen nog Castlevania: Harmony of Dissonance en de NES Classic voor de GBA en dan heb ik zo'n beetje alle handheld Castlevania games uitgespeeld. Op de games voor de GB/GBC na (als die er al zijn, volgens mij alleen maar eentje voor de GB).
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Geplaatst: zo feb 12, 2006 4:21 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
Heb vorige week Belle of het Beest uitgespeeld. Een kinderadventure over het beroemde verhaal. Mijn bevindingen? Check de review: <a href='http://www.adventure-island.nl/reviews/index.php?file=revbelleofhetbeest' target='_blank'>Belle of het Beest Review</a> 
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Geplaatst: do feb 23, 2006 12:14 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Net Cluedo Chronicles: Fatal Illusion uitgespeeld. Mooie sfeervolle adventure maar met behoorlijke wat mankementen. Check de review: <a href='http://www.adventure-island.nl/reviews/index.php?file=revcluedo' target='_blank'>Cluedo Chronicles: Fatal Illusion Review</a>
|
|
 |
|
 |
|
Sneaker
|
Berichttitel: Geplaatst: vr feb 24, 2006 3:02 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Vandaag Castlevania 4 voor de SNES uitgespeeld. Moet zeggen, hij valt tegen. De game is veel te rechtlijnig en in het begin te eenvoudig. Ben woensdag begonnen en heb het nu al uitgespeeld. Alleen 's avonds wat uurtjes. Te kort dus eigenlijk en het is dat ik op een gegeven moment compleet vast kwam te zitten, anders had ik het gisteren al uitgespeeld.
Maar het spel wordt op het einde erg frustrerend en begon me echt te irriteren. Wat was het geval. Op een gegeven moment moet je supersnel een trappenstelsel te beklimmen terwijl er een cirkelzaag achter je aan komt. Dit werkt absoluut niet goed en als je misstapt, sta je op het plateu, terwijl de trap afbrokkelt en dan kan je het wel vergeten. Er wordt geen nieuwe trap meer opgebouwd en je kan dus wachten tot de zaag je afslacht, of je maakt er zelf een einde aan. Daarna moet je naar boven zien te komen op bewegende plateau's en de punten ontwijken. En dan zie je hoe slecht de collision detection is. Wordt regelmatig "gespietst" terwijl ik er niet eens in de buurt was. Heb hier vandaag geloof ik 3 uur over gedaan en hebt me wat gevloekt en getierd. Moest mezelf bedwingen om niet die Halo gozer te worden.
Wat ik ook helemaal niets vond, is dat het scherm soms naar boven beweegt en als je dan naar beneden valt, of DOOR een trap springt ben je gewoon dood. Terwijl je daar een tel terug gewoon op stond. Alleen maar omdat je het platform niet meer ziet, is die er niet meer en ben je dood. Erg irritant en frustrerend.
Maar zodra dit verschikkelijk irritante en frustrende deel voorbij is, dan wordt het helemaal geweldig. De eindbazen. Heerlijk. Ze zien er goed uit en je moet echt bedenken hoe je de vijand het beste kan verslaan. Vooral de Dood is weer gruwelijk moeilijk en Dracula zelf is ook niet mis. Hier komt het echte Castlevania gevoel weer terug. De muziek is echt helemaal top en draagt goed bij aan de sfeer. Het ziet er nog wel redelijk goed uit. Natuurlijk niet meer te vergelijken met hetgeen we nu op de GBA en DS hebben, maar de achtergronden, de eindbazen en de effecten die er soms uit de SNES getoverd worden zien er erg goed uit. Alleen de hoofdpersoon had wat meer details kunnen hebben. Kon me namelijk geen enkel moment inleven in het karakter. Was ook geen verhaal en tussenscene's. Dus het is echt het begin van het level binnenstappen, wat monsterafslachten en je naar het einde begeven, een eindbaas verslaan en weer opnieuw beginnen. Bovendien beweegt de hoofdpersoon ook te houterig. Wat regelmatig voor problemen zorgt.
Dus al met al. Een te korte, te lineare game die op het einde verschikkelijk frustrerend en irritant wordt (zie hierboven). Maar de eindbazen vooral de laatste paar zijn lekker pittig en maken een hoop goed. En het einde is heerlijk. De sfeer van de Castlevania games wordt echter wel goed benaderd door de prachtige eindbazen, mooie effecten en mooie achtergronden (vooral indoors). Maar na de GBA en DS games toch een beetje teleurstellend.
|
|
 |
|
 |
|
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten |
| |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
|
|
 |